Natuurberichten

Pagina 1082 van 1530 - 15294 Resultaten

Podosphaera euphorbiae

Het bekende onkruidje Tuinwolfsmelk wordt vaak aangetast door de voor velen onbekende Tuinwolfsmelkmeeldauw en bewijst daarmee een hoop mensen die hun tuin goed bijhouden een dienst. Veel soorten meedauw gedijen prima bij droog..

Lees verder 24 juli 2013   10 jaar oud
Eén van de dwerginktvisjes

Ze zijn niet veel groter dan het topje van je duim. Dwerginktvisjes komen langs de hele Noordzeekust voor, maar nergens veel. Je krijgt ze dus niet vaak te zien. Tijdens een excursie bij de vuurtoren van Texel vingen vrijwilligers..

Obeliskhouding Vuurlibel

Warm zomerweer is optimaal voor insecten, of dat zou je denken. Maar té warm is ook niet goed. Bij temperaturen boven 30°C is er beduidend minder insectenactiviteit. Wie een vlinderwandeling wil maken, doet dat bij heet zomerweer..

Geulschietmot

Nederland telt achttien nieuwe insectensoorten, zo maakte het radioprogramma Vroege Vogels afgelopen zondag bekend. De insecten, met poëtische namen als geulschietmot en houtzwamkever, worden beschreven in het nieuwste nummer van..

Lees verder 23 juli 2013   10 jaar oud
De grote slurp van een sluipwesp op een strekspin.

Overal in niet te droog terrein zijn strekspinnen nu volwassen en hangen ze in of bij hun web. Maar niet alle strekspinnen hebben zich in het voorjaar kunnen ontwikkelen. Sommigen zijn ten prooi gevallen aan een parasitoïd. Het..