Natuurberichten

Pagina 130 van 1521 - 15206 Resultaten

gewone veldbies

Gewone veldbies bloeit onopvallend en nijlgans verdedigt nest. ..

Lees verder 29 april 2023   10 mnd oud

Ook dit voorjaar was er een excursie naar het Recreatiegebied Het Geestmerambacht. Dit gebied staat bekend om zijn vele voorjaarspaddenstoelen zoals Morieljes. Je hoeft dee naam alleen maar in het excursieprogramma te zetten en je..

niet gemaaid gazon - primair

MaaiMeiNiet is een publiekscampagne om in mei gazons niet te maaien en zo biodiversiteit te stimuleren. Een sympathieke en goedbedoelde actie, die meer kleur in eentonige groene gazons kan brengen. Maar als vervolgens in juni de..

Bever

Babybevers blijven binnen en het snelle kwekje van de boomkikker. ..

Lees verder 28 april 2023   11 mnd oud
dode grote stern in kolonie, vogelgriep

In 2022 heeft vogelgriep flink huisgehouden in kolonies kust- en zeevogels in Noordwest-Europa. Vooral onder grote sterns vielen veel slachtoffers. Een internationale groep experts heeft een reeks van maatregelen voor..

Eikelmuis in winterslaap

Het mooie weer laat nog even op zich wachten, maar het is toch echt lente. Dé tijd van het jaar dat alle winterslapers weer wakker worden. In dit bericht lichten we een aantal zoogdiersoorten uit die in deze periode uit hun..

Kleine vos - primair

Inmiddels is het vlinderseizoen al flink op gang en zijn er al heel wat popoverwinteraars tevoorschijn gekomen. Deze hebben altijd wat meer tijd nodig dan de vlinderoverwinteraars. Die zitten in de winter als vlinder weggekropen..

Boomblauwtje

Kroontjeskruid bloeit met bloemkroon en oranje, witte en blauwe vlinders. ..

Lees verder 27 april 2023   11 mnd oud
A brain coral with Stony Coral Tissue Loss Disease.

Stony Coral Tissue Loss Disease (SCTLD) is een zeer besmettelijke koraalziekte die zich de afgelopen jaren snel heeft verspreid over het Caribisch gebied. Deze ziekte, voor het eerst gemeld in Florida in 2014, treft meer dan..