Natuurberichten

Pagina 133 van 1531 - 15306 Resultaten

Hoewel ze hier niet van oorsprong thuishoren, deden ze 26 jaar lang niemand kwaad en waren ze geliefd in de buurt. Deze maand verdwijnen ze met huis en haard onder meters zand. Zijn de Zutphense Gebandeerde wijngaardslakken nog te..

Pinksterbloem

De paardenbloem, het madeliefje, de wilde kievitsbloem, het fluitenkruid en de pinksterbloem: dat zijn de vijf bloemen die nog strijden om de titel Nationale Bloem van Nederland. Dat is zojuist bekend gemaakt in het..

Kruipende boterbloem

Ineens zie je in de stroken gras langs de stoep, in de berm en naast de snelweg de goudgele kuipjes van de boterbloem. Boterbloemen zijn er in allerlei soorten en maten. Allemaal zijn ze licht giftig. Bekijk deze gouden..

Landkaartje 1st-generation

Let op landkaartjes en kleine haasjes vaak het haasje...

Neem Tree

De neemboom is een invasieve soort die begin 1900 in het Caribisch gebied werd geïntroduceerd. Oorspronkelijk werd deze boom uit India overgebracht vanwege zijn geneeskrachtige, insectenwerende en siereigenschappen. De lokale..

Lees verder 13 mei 2023   11 mnd oud
Aan boord van onderzoeksschip Song of the Whale.

Een uniek onderzoeksschip wordt momenteel ingezet om cruciaal onderzoek te doen voor het behoud van de noordkaper. Volgens onderzoek zijn er waarschijnlijk nog maar 72 vruchtbare vrouwtjes van deze walvissoort over. Deze vrouwtjes..