Natuurberichten

Pagina 61 van 1530 - 15295 Resultaten

South Georgia, koningspinguïns

Vogelgriep heeft het antarctisch gebied bereikt. Het voortbestaan van diverse soorten pinguïns, albatrossen en andere vogels wordt daarmee zeer ernstig bedreigd. Het wrange is dat er nu niets meer aan te doen is. BirdLife..

Lees verder 16 november 2023   5 mnd oud
goudhaan

Goudhaantjes nu in álle bossen en bosjes te zien! En ontdek waarom de stralende goudvliesbundelzwam het hogerop zoekt. ..

Lees verder 16 november 2023   5 mnd oud

Deze week bleef het met veel geluk droog tijdens onze wandelexcursies. Wat opviel, waren de veelal jonge paddenstoelen van soorten die samenleven met bomen. Om zo laat in november nog zoveel van deze in symbiose levende soorten..

Boomfeestdag 2022

Vandaag, woensdag 15 november 2023, wordt in de gemeente Amstelveen tijdens de Nationale Boomfeestdag het startsein gegeven voor het Boomfeestdag-plantseizoen 2023-2024. In het jaarthema ‘Opgroeien met bomen’ staat de leefomgeving..

Lees verder 15 november 2023   5 mnd oud
Mannetje zandhagedis in de Amsterdamse Waterleiding Duinen (AWD): Helpen zandhagedissen ons tegen het verspreiden van de ziekte van Lyme?

De afgelopen jaren is op meerdere plekken in Europa aangetoond dat een aantal soorten hagedissen immuun blijkt te zijn voor de bacterie die de ziekte van Lyme veroorzaakt. Is dat ook het geval bij de zandhagedissen in de..