Natuurberichten

Pagina 761 van 1521 - 15209 Resultaten

Essentaksterfte, fraxinus excelsior laanbeplanting, rijbeplanting, es

Onderzoekers van Wageningen University & Research (WUR) adviseren terughoudendheid bij het kappen en snoeien van essen die zijn aangetast door essentaksterfte. Vooral oudere bomen kunnen vaak nog meerdere jaren overleven als ze..

Lees verder 18 augustus 2017   6 jaar oud
Astrid Saksen-Anhalt 2015

Deze zomer is het nest van de ‘Duitse’ grauwe kiekendief Astrid beschermd door onze Tsjechische collega Dušan Rak. Hij vond Astrids nest in een gebied in Tsjechië waar anders zelden grauwe kiekendieven broeden. Hoe hij wist dat..

Lees verder 18 augustus 2017   6 jaar oud
blauwe glazenmaker vrouw - primair

Wie kent ze niet? Glazenmakers, grote libellen die als helikopters op en neer vliegen en zeer wendbaar achter insecten aanjagen. Vooral nu in augustus zijn ze veel aanwezig. Ook in je eigen tuin kun je ze tegen komen en als je een..

Lees verder 17 augustus 2017   6 jaar oud
Foto 1. Boommarter langs de Biesseltse Baan.

In het Rijk van Nijmegen leken tot nu toe alleen een aantal zwervende boommarters voor te komen. Recent werd echter een jong boommartervrouwtje dood gereden dat afgelopen zomer waarschijnlijk voor het eerst jongen had. Het is..