Natuurberichten

Pagina 856 van 1529 - 15289 Resultaten

Reuzenbalsemien

Vele exotische planten en dieren worden jaarlijks in Nederland geïntroduceerd. Slechts een klein deel hiervan weet te overleven en nog een kleiner deel blijkt invasief te zijn. Invasieve soorten leiden tot overlast en verlies aan..

Lees verder 3 mei 2016   7 jaar oud
Botaurus stellaris. Roerdomp

Afgelopen zondag 1 mei was het Dawn Chorus Day 2016, dat live werd uitgezonden door Vroege Vogels op NPO Radio 1, van drie uur ’s nachts tot zeven uur in de ochtend. Vanuit verschillende landen kon het ochtendkoor van vogelzang..

Lees verder 3 mei 2016   7 jaar oud
boomblauwtje primair

Op zonnige en niet te koude dagen zijn de dagvlinders volop actief. Meer dan 20 soorten kun je nu in het voorjaar tegenkomen en een aantal daarvan juist ook dichtbij, in de eigen tuin. Het boomblauwtje is daar een van...

Lees verder 2 mei 2016   7 jaar oud
Leo van der Heiden (Ministerie EZ), Teo Wams (Natuurmonumenten), Dianne Nijland (Vogelbescherming Nederland) en François Kremer (Europese Commissie, of beter:  Natura 2000 Policy Coordinator at the European Commission's Nature Unit).

Nederland kan een voorbeeld worden van een dichtbevolkte, vruchtbare delta waar natuur en mensen floreren. Een land met een gezonde leefomgeving, een aantrekkelijk vestigingsklimaat en een rijke natuur, waar meer dier- en..