Natuurberichten

Dossier: Tuinen

In tuinen is ontzettend veel leven te ontdekken. Wanneer je goed kijk zie je dat elke tuin eigenlijk vol zit met allerlei dieren. Denk aan vogels, vleermuizen en egels maar ook aan bijen, dagvlinders en nachtvlinders. En wat dacht je van alle verschillende soorten slakken, spinnen, wormen en talloze insecten. Wekelijks worden hieronder nieuwe natuurberichten geplaatst over dieren in de tuin en hoe je je tuin aantrekkelijker kunt maken voor dieren. De meest actuele berichten staan bovenaan.

Basisschoolkinderen CNS Basisschool De Vlinderboom in Ede tellen vogels in kader tuinvogeltelling

Dinsdag gingen alle 140 kinderen van Basisschool De Vlinderboom in Ede onder begeleiding van bioloog Arnold van Vliet van Wageningen University de vogels in de schoolomgeving tellen in het kader van de Nationale Tuinvogeltelling...

Lees verder 27 januari 2017   7 jaar oud
Rhododendron ponticum ssp baeticum

De Pontische rododendron is een prachtige struik die haar oorsprong kent in zuidwestelijk en zuidoostelijk Europa. Vanwege de bloemen en dekking voor wild werd de plant in de 18e eeuw massaal aangeplant op landgoederen in..

Lees verder 23 januari 2017   7 jaar oud
Marionfyfea adventor. Deze platworm is in 2016 beschreven op basis van dieren uit Nederland.

Exotische landplatwormen worden met potplanten naar Europa vervoerd en kunnen zich soms buiten handhaven. Deze vraatzuchtige wormen worden tot 50 cm lang en zijn moeilijk te bestrijden. Omdat ze regenwormen eten vormen ze een..