Natuurberichten

Uitgever: Wageningen Environmental Research

Pagina 10 van 20 - 199 Resultaten

Meten in het veld

“Het landbouwroer moet om”, dat zegt Marieke Karssen van Voedsel uit het bos. Hier zijn alternatieve landbouwvormen voor beschikbaar, maar hoe zien die eruit? Wat gaan ze precies verbeteren aan de bodem, de biodiversiteit en het..

Lees verder 3 juli 2021   2 jaar oud

De Nederlandse overheid werkt sinds 1990 aan een netwerk van natuurgebieden. Hiermee wil zij de natuur en biodiversiteit behouden, herstellen en ontwikkelen, maar er schuilt ook een internationale verplichting achter. Hoe groot is..

Lees verder 26 juni 2021   2 jaar oud

Stikstofdepositie beïnvloedt de natuurkwaliteit. Voor ieder habitattype dat gevoelig is voor stikstof is een kritische depositiewaarde (KDW) vastgesteld. Als de stikstofdepositie boven de KDW komt, wordt een negatief effect op de..

Lees verder 17 juni 2021   2 jaar oud

Wageningen University & Research lanceert het Wageningen Biodiversity Initiative (WBI). Binnen dit initiatief werken onderzoekers vanuit alle disciplines samen om de wereldwijde teruggang van biodiversiteit beter te begrijpen en..

Lees verder 16 juni 2021   2 jaar oud
Aanblik op de Rijksweg A15, de beoogde locatie voor de langste boomgaard van Europa.

Het moet de langste boomgaard van Europa worden: 33 kilometer aan fruit-, laan- en sierbomen, geplant in de groene strook tussen de A15 en het geluidsscherm van de Betuwelijn. De recordlange boomgaard zal het zicht vanaf de..