buitenmicrofoon Vroege Vogels

Help Vroege Vogels aan de Gouden Radio Ring. Stem vóór 31 januari 20 uur

De Natuurkalender, Nature Today, Wageningen University
30-JAN-2019 - Het beroemde radioprogramma Vroege Vogels is genomineerd voor de Gouden Radio Ring 2018 in de categorie ‘Beste Radioprogramma’. Vroege Vogels steunt al sinds 1978 (!) natuur en milieu door experts een podium te bieden waarmee ze een half miljoen mensen bereiken. Dit is een mooi moment om iets terug te doen door jouw stem uit te brengen vóór 31 januari 20 uur. Doe het gelijk even via Radioring.nl.

Vroege Vogels is al sinds 1978 een vaste waarde op de Nederlandse radio. Al meer dan 40 jaar lang wordt elke zondagochtend tussen 7 en 10 uur op NPO Radio 1 met reportages in het veld en gesprekken met deskundigen, wetenschappers en andere betrokkenen de waarde van natuur in de uitzendingen uitgedragen. Bij elkaar opgeteld is dat in al die jaren zo’n 4.400 uur radio over natuur, milieu en klimaat.

Menno Bentveld en Jochem MyjerKracht, bereik en impactVroege Vogels geeft aandacht aan de natuur dichtbij huis. Of het nu gaat om de ontdekking van een voor Nederlandse nieuwe waterkever van amper twee millimeter groot of het klimaatbeleid en CO2-heffing, al deze onderwerpen komen aan bod. Wekelijks stemmen zo’n half miljoen mensen af op het radioprogramma. Een groot deel van deze luisteraarsgroep is in meer of mindere mate betrokken bij de natuur. Zelf heb ik zeer frequent de kracht, het bereik en daarmee de impact van Vroege Vogels mogen ervaren. Vanaf het moment dat we in 2001 vanuit Wageningen University samen met Vroege Vogels en andere partners met De Natuurkalender begonnen hebben we vele duizenden mensen actief kunnen betrekken bij het citizen science project over de effecten van klimaatverandering op de natuur. De fenolijn met waarnemingen van bellende luisteraars is daardoor sinds 2002 een vast element in elke radio-uitzending.

Stem ook op Vroege Vogels

Vroege Vogels is genomineerd voor de Gouden Radio Ring 2018, in de categorie ‘Beste Radioprogramma’. Jouw stem is nodig, ook als je al in een eerdere stemronde gestemd hebt. De tellers staan nu weer op nul. Natuur is dynamisch, verandert continu en ligt ook vaak onder druk. De makkelijkste manier om de natuur een handje te helpen en de makkelijkste manier om te vieren dat natuur en milieu permanent te horen zijn bij de publieke omroep is jouw stem uit te brengen op Vroege Vogels voor de Gouden Radio Ring. Een stem op Vroege Vogels is niet alleen een stem op het radioprogramma en haar makers, maar ook een stem voor de natuur.

Breng jouw stem vóór donderdag 31 januari 20.00 uur uit op Radioring.nl