jonge kerkuilen. De bovenste twee zijn ongeveer negen weken oud; de onderste iets jonger

15 februari start Beleef de Lente 2015

Vogelbescherming Nederland
13-FEB-2015 - Vroeger dan ooit, op 15 februari, start Vogelbescherming met seizoen 9 van Beleef de Lente. Leef een heel voorjaar mee met al het vogellief en -leed!

Bericht uitgegeven door Vogelbescherming Nederland [land] op [publicatiedatum]

Nieuwe soorten
In seizoen 9 zien we op www.beleefdelente.nl wat er zich allemaal afspeelt in de vogelnesten van evenveel vogelparen: 9. In 2015 maakt u kennis met een voor Beleef de Lente nieuwe soort die zich al vanaf half februari volop laat gelden op het liefdespad. Het paar is ’s nachts al vaak in de nestkast aan het rond kijken. Er zijn daardoor eerder beelden te zien dan ooit te voren op Beleef de Lente. Om welke soort het gaat, houden we nog even geheim.

Jonge kerkuilen (foto: Koos Dansen)

Naast deze en twee andere ‘nieuwelingen’, die we ook nog even geheim houden, verschijnen ook een aantal gouwe ouwen voor de camera. Dit zijn ooievaar, steenuil, torenvalk, slechtvalk en koolmees. Ook volgen we de kerkuil, die in 2010 ook al eens zijn opwachting maakte in Beleef de Lente.

Beleef de Lente Junior
Beleef de Lente Junior gaat, zoals vanouds, op 1 maart van start met 7 vogelparen. Zes gouwe ouwe soorten (ooievaar, steenuil, slechtvalk, torenvalk, koolmees en oehoe) en 1 nieuwe soort.

Bekend making nieuwe soorten
Op zondag 15 februari maken we de nieuwe soorten bekend en gaat de website Beleef de Lente 2015 live. Dit gebeurt tijdens het radioprogramma Vroege Vogels, tussen 7 en 10 uur op radio 1.

Op de hoogte blijven?
Wilt u op de hoogte blijven van alle Beleef de Lente-nieuwtjes en weten welke soorten er in Beleef de Lente 2015 te zien zijn? Houd dan Facebook (Vogelbescherming Nederland) en Twitter (@BeleefdeLente) in de gaten, of abonneer je op de Beleef de Lente Exclusief nieuwsbrief.

Foto: Koos Dansen