Natuurberichten

Pagina 1 van 827 - 8267 Resultaten

Ecologisch bermbeheer staat volop in de belangstelling. Zo heeft ook de gemeente Aa en Hunze besloten een start te maken met ecologisch bermbeheer. Het doel: verbeteren van het leefgebied voor streekeigen planten en dieren...

Lees verder 20 juli 2018   15 uur oud

Dit voorjaar zijn op initiatief van Stichting Werkgroep Grauwe Kiekendief en Landschapsbeheer Drenthe als experiment twaalf nesten van wulpen in Drentse akkers en graslanden met stroomdraad beschermd. Het doel was om te testen of..

Lees verder 20 juli 2018   17 uur oud

Het kan gebeuren dat je in Nederland een wolf tegenkomt, zeker nu blijkt dat er in de eerste maanden van dit jaar minimaal zes wolven in Nederland zijn geweest. De kans op het tegenkomen van een wolf is echter veel groter tijdens..

Lees verder 19 juli 2018   1 dag oud

Uit verschillende delen van Nederland komen meldingen binnen van droogvallende wateren en vissterfte. Op de hogere zandgronden van onder andere de Veluwe, Achterhoek en Noord-Brabant dreigen steeds meer beken droog te vallen,..

Lees verder 19 juli 2018   1 dag oud

Het karmozijnrood weeskind heeft een enorm goed jaar en wordt op veel meer plaatsen gevonden dan voorgaande jaren. Het zal echter niet veel mensen opvallen. Het is een nachtvlinder die je alleen te zien krijgt als je ’s nachts op..

Lees verder 19 juli 2018   1 dag oud

Het aantal meldingen van tekenbeten daalde de afgelopen drie weken bijzonder hard. Om uitdroging te voorkomen, verstoppen teken zich beter, maar ook bij dit warme weer zijn ze actief. Blijf dus op tekenbeten letten als je..

Lees verder 19 juli 2018   1 dag oud

Vogelbescherming Nederland heeft Carola Schouten, de Minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, opgeroepen om het zeegebied dat bekend staat als 'de Bruine Bank' aan te wijzen als Natura 2000 gebied voor alken en..

Lees verder 18 juli 2018   2 dgn oud

De Europese aal is internationaal een ernstig bedreigde diersoort. Sinds 2000 schommelt de intrek in de Noordzeeregio rond de 1,5% ten opzichte van de jaren ’60 en ‘70. In 2014 was er een lichte verhoging naar zo’n 4%. Helaas..

Lees verder 18 juli 2018   2 dgn oud

Warm weer en vogels: gaat dat wel samen? Vogels kunnen niet, zoals mensen, zweten om af te koelen. Honden en katten zweten trouwens ook niet, eigenlijk zijn vooral mensen uitzonderlijk aangepast aan de warmte. Sommige vogels..

Lees verder 17 juli 2018   3 dgn oud

Alarmerende berichten over de afname van planten, insecten, vogels en kleine zoogdieren vragen om actie. Herstel van leefgebieden is één van de oplossingen volgens NatuurWerkgroep gemeente Rucphen. De werkgroep heeft acht hectare..

Lees verder 17 juli 2018   3 dgn oud