Natuurberichten

Pagina 1 van 1356 - 13558 Resultaten

groot dikkopje - primair

Veel mensen houden van vlinders, vinden ze mooi en gaan graag op pad om ze te zien te krijgen. Voor een goede bescherming is het ook belangrijk dat we weten welke soorten waar voorkomen. Daarom vragen we mensen om de vlinders die..

Lees verder 26 januari 2023   10 uur oud
Zoogdierprenten in de sneeuw

Afgelopen week lag er in grote delen van Nederland een laag(je) sneeuw. Het perfecte moment om op zoek te gaan naar diersporen! Maar waar moet je op letten en hoe herken je de sporen van onder andere vossen, dassen, zwijnen en..

Lees verder 26 januari 2023   13 uur oud

De grootste oorzaak van ontbossing in het Amazonegebied is dat bos moet plaatsmaken voor landbouw. Bij boslandbouw gaan gewassen juist samen met bomen en dieren: een duurzaam alternatief? Een internationaal team onderzoekers..

Lees verder 26 januari 2023   18 uur oud
Koolmees man Saxifraga

Koolmees met stropdas en es heeft bokkenpoten...

Lees verder 26 januari 2023   18 uur oud
Het gebruik van hout in de bouw neemt toe. Maar waar moet dat hout vandaan komen?

Duurzamer bouwen? Ja graag. Maar waar moet dat extra benodigde hout vandaan komen? Niet uit de bestaande bossen, maar misschien wel uit nieuw bos? Of importeren? Of inzetten op andere duurzame materialen? Een gesprek met Hanneke..