Natuurberichten

Pagina 1 van 1254 - 12531 Resultaten

Een vaartocht op het Ilperveld is altijd de moeite waard. Niet alleen vanwege de bijzondere vogelsoorten die hier worden waargenomen, maar ook vanwege de paddenstoelen. In dit grote laagveenmoeras deint de bodem op sommige..

Lees verder 28 september 2022   11 uur oud

Voor de inrichting en het beheer van Nederland wordt steeds meer gebruik gemaakt van informatie van de Bodemkaart en Geomorfologische Kaart van Nederland. Wat je precies met deze kaarten kunt doen en hoe ze actueel worden gehouden..

Lees verder 28 september 2022   15 uur oud
Platte schijfhoren - primair

De gevolgen van het teveel aan stikstof voor de natuur zijn complex en voor veel mensen blijven ze onduidelijk en vaag. Maar de overmatige stikstofdepositie heeft wel degelijk hele concrete gevolgen voor planten en dieren in ons..

Lees verder 28 september 2022   17 uur oud
Proefopstelling met algen-consumerende mosselen nadat de mosselen psychofarmaceutica in hun cellen hebben opgenomen.

Meer dan een miljoen Nederlanders gebruiken medicijnen tegen geestesziekten zoals depressies en psychoses. Resten daarvan zijn in rioolwater te vinden. Na intensieve behandeling wordt ons rioolwater uiteindelijk geloosd in het..