Natuurberichten

Pagina 1 van 1154 - 11540 Resultaten

Schoolplein lead

Om schoolpleinen te vergroenen en een meer aantrekkelijke speelomgeving te maken, gaat de provincie Utrecht samen met IVN Natuureducatie een servicepunt opzetten. Het servicepunt zal inspiratie, informatie en ondersteuning bieden..

Lees verder 23 juli 2021   4 uur oud
Gelderse natuurfotowedstrijd macro paddenstoelen

De Gelderse natuur is prachtig en veel mensen genieten ervan. Dat blijkt wel uit alle inzendingen voor de Gelderse Natuurfotowedstrijd van BuitenGewoon (Omroep Gelderland). Nu is het de beurt aan het publiek. Welke foto is jouw..

Lees verder 23 juli 2021   8 uur oud
Gekraagde roodstaart, man

De Nederlandse duinen zijn uniek in Europa. Niet alleen omdat er veel vogels leven en in het voorjaar en de zomer broeden. Omdat veel trekvogels de kustlijn volgen, kun je er ook de meest bijzondere zwervers en dwaalgasten..

Lees verder 23 juli 2021   13 uur oud
Watermunt Saxifraga

Watermunt bloeit, bewonder de juweelwesp...

Lees verder 23 juli 2021   14 uur oud

Het lijkt nog ver weg, maar nu al werken politieke partijen naar de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 toe. Daarin wordt ook nagedacht over plannen voor de natuur voor de komende jaren, zoals de regionale energietransitie,..

boomblauwtje - primair

Het is tot nu toe een bijzonder vlinderjaar. In het voorjaar werden er over het algemeen minder vlinders gezien dan de voorgaande jaren. Ook in de voorzomer, tot half juli, was het een slecht vlinderjaar; voor de..

Groene stinkwants

Ruik de groene stinkwants, roodborsttapuit verzorgt uitgevlogen jongen...

Lees verder 22 juli 2021   1 dag oud
Grijze zeehonden (exclusief eenmalig gebruik WMR)

Onderzoekers telden afgelopen voorjaar 6.788 grijze zeehonden in de Nederlandse Waddenzee. Net zoals vorig jaar is dat een toename van bijna 20 procent. In de afgelopen vijf jaar bedroeg de groei in het aantal dieren gemiddeld 13..

De kruisdistelgalwesp

Per abuis is er in Nederland een nieuwe soort ontdekt: de kruisdistelgalwesp. De naam zegt het al, het dier leeft in harmonie met de kruisdistel. De ontdekking werd gedaan door Niels Eimers, ecoloog bij Bureau Natuurbalans...

Groene distelschildpadtor

Zoek de groene distelschildpadtor en vliegende kamelen...