Natuurberichten

Dossier: Ecosysteemdiensten

Ecosysteemdiensten zijn diensten die de natuur aan de mens verschaft. Denk hierbij bijvoorbeeld aan drinkwater, constructiehout, kustbescherming, bestuiving, verkoeling in de stad en recreatie in de natuur. Nature Today publiceert artikelen over ecosysteemdiensten en de bescherming ervan.

Marker Wadden 2018

Nu de eerste vijf eilanden van de Marker Wadden zijn ontwikkeld, kunnen wetenschappers de tussenstand opmaken. Zijn er in dit nieuwste stukje Nederlandse natuur inderdaad zoveel - en zoveel verschillende soorten - planten, vogels..

Lees verder 26 januari 2022   23 uur oud
Het eerste verzamelde meerkoetnest in Vijfsluizen door hoogleraar Barbara Gravendeel van Naturalis Biodiversity Center en senior adviseur ecologie Vincent Nederpel van Heijmans voor onderzoek naar het effect van zwerfafval.

Bouwbedrijf Heijmans en Naturalis Biodiversity Center slaan de handen ineen om gezamenlijk onderzoek te doen naar natuurinclusieve bouwtoepassingen. De samenwerking zal zich focussen op natuurinclusieve bouwmaatregelen die de..