Natuurberichten

Dossier: Tuinen

In tuinen is ontzettend veel leven te ontdekken. Wanneer je goed kijk zie je dat elke tuin eigenlijk vol zit met allerlei dieren. Denk aan vogels, vleermuizen en egels maar ook aan bijen, dagvlinders en nachtvlinders. En wat dacht je van alle verschillende soorten slakken, spinnen, wormen en talloze insecten. Wekelijks worden hieronder nieuwe natuurberichten geplaatst over dieren in de tuin en hoe je je tuin aantrekkelijker kunt maken voor dieren. De meest actuele berichten staan bovenaan.

Het dagvlinderseizoen is eigenlijk al voorbij, maar nog steeds worden dagelijks vlinders gezien en doorgegeven. Naast de soorten die hier als vlinder overwinteren zijn er ook nog meldingen van soorten die nog moeten wegtrekken of..

Lees verder 27 oktober 2010   13 jaar oud
Gaai Bijgevoegde foto’s zijn eenmalig rechtenvrij te gebruiken in combinatie met dit persbericht onder vermelding van de fotograaf: Harvey van Diek.

Vanaf september is Nederland in de greep van een invasie van Gaaien, beter bekend als Vlaamse Gaaien. Deze invasie heeft de duizenden vogelaars die in Nederland elk najaar de vogeltrek in kaart brengen volkomen verrast. Half..