Natuurberichten

Pagina 1148 van 1460 - 14594 Resultaten

Zeearenden uit het Zuidlaarderneergebied, voor eenmalig gebruik bij persbericht van Avifauna Groningen

Leden van vogelvereniging Avifauna Groningen hebben de afgelopen dagen aan de hand van diverse foto’s met zekerheid kunnen vaststellen dat de Zeearend, die sinds half december 2011 in de Zuidlaardermeerpolders verblijft, het..

Lees verder 30 januari 2012   12 jaar oud

In de winter is er op insectengebied niet zoveel te beleven, zeker niet als het vriest. Toch levert vorst, ijs en schaatsen een prima mogelijkheid om het voorkomen van de houtpantserjuffer in kaart te brengen. De eisporen zijn..

Blauwborst in de Bovenste Polder onder Wageningen

In de uiterwaarden langs de Rijn bij Wageningen blijken zeer veel planten- en diersoorten voor te komen waaronder diverse bedreigde soorten zoals de karwijvarkenskervel en de watersnip. Bijna vijftig vrijwilligers van de KNNV..

radarbeelden waterrijke gebieden

Uit een recente Nederlandse studie blijkt dat vogels, en dan vooral watervogels, massaal op de vlucht gaan wanneer op oudejaarsavond om middernacht het vuurwerk wordt afgeschoten. Bij een nauwkeurige analyse van de beelden van de..

Lees verder 30 januari 2012   12 jaar oud
Krokus met vorstschade op 16 januari 2012 in Ede. Voorgaande nacht enkele graden vorst aan de grond gehad.

De aankomende vorstperiode hoeft niet gelijk het einde te betekenen voor alle bloembollen die door de zeer warme wintermaanden al uitlopen of zelfs al in bloei staan. Veel soorten kunnen redelijk wat vorst hebben. Met de huidige..