Natuurberichten

Pagina 952 van 1454 - 14536 Resultaten

Met het broedseizoen voor de deur is februari de ideale maand om een nestkastje op te hangen. Veel vogels zijn al op zoek naar een geschikte nestgelegenheid en nu al een kastje ophangen voorkomt verstoring. Het ophangen van een..

Lees verder 18 februari 2014   10 jaar oud
Rups op eikenblad

Een grote hoeveelheid neerslag van stikstof zorgt voor verandering in de chemische samenstelling van eikenbladeren. Maar, waar op rijkere zandbodems de voedselkwaliteit verbetert voor rupsen, neemt de voedingswaarde juist af op..

Lees verder 18 februari 2014   10 jaar oud
Paartje pimpelmeesjes bij nestkast op 7 januari 2014

De week van 17 tot en met 24 februari is de “Nationale Week van de Nestkast”. Het broedseizoen van de vogels nadert en dat is hét moment om je tuin met een eigen nestkast uit te rusten. Zo help je vogels bij hun zoektocht naar een..

Lees verder 17 februari 2014   10 jaar oud
Eksters op de rug van een Schotse Hooglander stier

Tijdens het najaar en de winter zie je regelmatig eksters op de rug van een Schotse Hooglander op Galloway rund zitten. Iets waar beide dieren maar wat blij mee zijn. De ekster vervult dan namelijk de rol van ossenpikker en..

Lees verder 17 februari 2014   10 jaar oud
Habitus van Aziatische veldkers

Wederom een nieuwe veldkers? Met die vraag werd door Rutger Barendse in 2009 op waarneming.nl opgeroepen uit te kijken naar een niet eerder in Nederland aangetroffen veldkers. Deze nieuweling is sindsdien op verschillende plekken..

Lees verder 16 februari 2014   10 jaar oud

Eind januari werd het eerste Galloway kalfje van 2014 geboren in de kudde bij het Naardermeer. De beheerder van de runderen verwacht dit jaar nog 40 kalfjes...

Lees verder 16 februari 2014   10 jaar oud
Wilde zwijnen met jongen, Creative Commons Attribution-Share Alike 2.0 Germany license

Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten en de twaalf provinciale Landschappen willen samen hun natuurgebieden gaan beheren. Per provincie gaat een van de beheerders alle natuur onderhouden. Goed idee, maar let op de identiteit, zegt..

Lees verder 15 februari 2014   10 jaar oud
Vulpen (foto: Jakob Richter, GFD-licentie)

De afgelopen dagen zijn er problemen geweest met de server van Natuurbericht.nl. Hierdoor heeft de website een aantal keren plat gelegen en heeft niet iedereen onze nieuwsbrief ontvangen...

Reuzenhaan

Wie denkt dat dit bericht over Nederlands kleinste vogeltjes gaat heeft het mis. Er is namelijk ook een groep kevers met deze naam. Het zijn fraaie metallisch gekleurde dieren, die leven van kruiden en houtige gewassen. Een nieuwe..

Bosuilen jongen

Wie rond deze tijd van het jaar besluit om een nachtelijke wandeling in het bos te maken, doet dat misschien wel met het ge-oehoe van de Bosuil op de achtergrond. In griezelfilms zorgt dat spookachtige geluid weleens voor de..