Natuurberichten

Uitgever: FLORON

FLORistisch Onderzoek Nederland (FLORON) is de soortenbeschermingsorganisatie die zich inzet voor verspreidingsonderzoek naar en bescherming van de wilde planten in Nederland. Samen met honderden vrijwilligers zetten wij de Nederlandse flora op de kaart.

grasklokje, bloem

Planten en insecten hebben vaak een nauwe relatie. Zo zijn er kleine snuitkevers die alléén in de vruchtjes van klokjes leven. Ze kunnen zelfs een klein plaagje vormen waardoor de klokjes lokaal geen zaad meer vormen. ..

Lees verder 19 augustus 2009   14 jaar oud
kransmuur habitus

Momenteel is in diverse steden, met name in het westen van het land, kransmuur te zien. Een klein eenjarig mediterraan plantje dat als een soort struikje tussen het plaveisel groeit. Kransmuur houdt erg van het stadsklimaat. ..

Lees verder 17 augustus 2009   14 jaar oud
Vlierbessen. Foto: Rasbak. GNU-licentie voor vrije documentatie.

Op dit moment zijn er diverse planten met lekkere en gezonde vruchten te vinden in de Nederlandse natuur. Blauwe bosbessen en bramen zijn al een tijdje rijp, maar leveren nog steeds nieuwe vruchten. Rozenbottels van de rimpelroos..