Natuurberichten

Uitgever: SoortenNL

Pagina 18 van 19 - 189 Resultaten

MijnNatuurBlijft - primair

Vanmorgen stond op de achterzijde van De Telegraaf een paginagrote advertentie over #MijnNatuurBlijft. De natuur is van levensbelang voor dieren, planten, ons klimaat en voor onszelf. Het kabinet overweegt beschermde..

Lees verder 11 december 2019   4 jaar oud
grote wolbij - primair

In de NDFF, de Nationale Databank Flora en Fauna, zijn gegevens opgeslagen over de planten en dieren in Nederland. Deze worden verzameld door vele vrijwilligers en door professionele organisaties, zoals terreinbeheerders en..

Lees verder 7 november 2019   4 jaar oud
open brief stikstofcrisis - primair

Veertien Nederlandse natuurbeschermingsorganisaties reageren in een open brief op de stikstofcrisis. Er is een probleem, maar nu is ook het moment om samen te werken aan een oplossing...

Lees verder 4 oktober 2019   4 jaar oud
tuin - primair

Bijna wekelijks staan de media vol alarmerende berichten over de achteruitgang van aantallen insecten, vogels, en andere diersoorten. Verlies van leefomgeving en gebrek aan voedsel door onder andere het intensieve landgebruik..

Lees verder 29 april 2019   4 jaar oud
rode bosmier - primair

Tijdens de Landelijke Vlinderdag op 2 maart werd de uitslag bekendgemaakt van de fotowedstrijd die was georganiseerd door SoortenNL en de projectgroep Natuur van Wikipedia. De wedstrijd heeft meer dan 1000 inzendingen opgeleverd..

Lees verder 7 maart 2019   5 jaar oud
snorzweefvlieg - primair

Wikipedia is na google de meest gebruikte website ter wereld. Wat je ook zoekt, je komt bijna altijd uit bij deze digitale encyclopedie. Dat geldt ook voor zoekopdrachten over planten en dieren. Bij die teksten staan vaak mooie en..

Lees verder 23 november 2018   5 jaar oud
kleine wintervlinder - primair

Op de invoerportalen verschijnen de eerste meldingen van forse aantallen van de kleine wintervlinder. Deze nachtvlinder plant zich nu, in de winter, voort en is te zien tot ver in december. Het is een zeer algemene vlinder die..

Lees verder 12 november 2018   5 jaar oud
bruine vuurvlinder - primair

Het totaal aantal dagvlinders dit voorjaar lag dicht bij normaal, maar ze vlogen eerder en korter door de warmte. De junidip begon al in mei en was dieper dan we gewend zijn. De algemeen voorkomende kleine vos, dagpauwoog en..

Lees verder 4 juni 2018   5 jaar oud
eikenprocessierupsen en robot

In mei en juni is er een programma in het Amstelpark in Amsterdam met kunstenaars die robotica maken in relatie tot de natuur, met name tot vogels en insecten. De kunstenaars werken aan nieuwe prototypes en laten voltooid werk..

Lees verder 17 mei 2018   5 jaar oud
De landbouw is onlosmakelijk met de natuur verbonden en kan onderdeel van de oplossing zijn

Eergisteren publiceerde de Europese Commissie ’The Future of Food and Farming’. Hiermee gaat de discussie over de herziening van het Gemeenschappelijk Landbouwbeleid (GLB) echt van start. Een noodzakelijke herziening, omdat het..

Lees verder 1 december 2017   6 jaar oud