Natuurberichten

Uitgever: Natuurpunt

Deel deze pagina

Pagina 1 van 5 - 48 Resultaten

Met het opwarmen van het klimaat wordt West-Europa steeds meer geschikt voor zuidelijke planten en dieren. We zien de laatste jaren dan ook een noordwaartse uitbreiding van vooral mobiele soorten. Eén van de soorten die al enkele..

Lees verder 7 oktober 2020   2 wkn oud

Lees verder 7 oktober 2020   2 wkn oud

De veiligheidsmechanismen van robotmaaiers zijn nog niet voldoende om egels te ontzien. Dit blijkt uit een online enquête van Natuurpunt en Egelwerkgroep Nederland onder eigenaars van deze maaiers. Eén op de dertig gebruikers..

Lees verder 23 april 2020   6 mnd oud

Lees verder 23 april 2020   6 mnd oud

Een van de grootste en meest iconische vissen uit de oceaan zwemt, na tientallen jaren afwezigheid, opnieuw rond in de Noordzee. Goed nieuws voor de mariene biodiversiteit: Blauwvintonijnen behoren tot de meest bedreigde vissen..

Lees verder 10 november 2017   2 jaar oud

Lees verder 10 november 2017   2 jaar oud

Op het Vlaams-Nederlandse akkervogelsymposium blikten experts terug op tien jaar akkervogelbeleid. In die tijd is veel bruikbare kennis vergaard, alleen is die niet altijd doorgestroomd naar de instrumenten om akkervogels te..

Lees verder 3 november 2017   2 jaar oud

Lees verder 3 november 2017   2 jaar oud

In 2006 werd op het Vlaams-Nederlands symposium ‘Van de stakkers van de akkers naar de helden van de velden’ de noodklok geluid. Soorten als veldleeuwerik, grauwe gors of patrijs verdwenen massaal uit het cultuurlandschap. 21..

Lees verder 22 september 2017   3 jaar oud

Lees verder 22 september 2017   3 jaar oud