Natuurberichten

Uitgever: Dutch Caribbean Nature Alliance (DCNA)

Deel deze pagina

Pagina 1 van 1 - 4 Resultaten

Bijna een derde van alle mariene soorten zijn te vinden op of rond koraalriffen. De snelle afname van koraalriffen is dan ook een grote zorg. Om koralen als geheel beter te begrijpen, hebben wetenschappers eukaryotische..

Lees verder 6 juni 2019   1 week oud

Onderzoekers van de Universiteit van Indiana en CIEE Bonaire voerden een reeks onderzoeken uit naar een ​​nieuwe methode die gebruik maakt van environmental DNA (eDNA). De methode kan tijd, geld en arbeid besparen in het..

Lees verder 22 mei 2019   3 wkn oud

Het Caribische eiland Saba blijkt nog rijker aan vogelsoorten dan al werd gedacht. De voorlaatste uitgebreide studie stamde uit 1983, toen werden 58 vogelsoorten geteld. Sinds die tijd varieerden tellingen tussen 56 en 87 soorten...

Lees verder 8 mei 2019   1 maand oud

Wageningen University & Research concludeert in een alarmerend rapport dat de spectaculaire natuur op Bonaire, Saba en St. Eustatius ernstig bedreigd wordt. De Dutch Caribbean Nature Alliance (DCNA) vraagt dringende natuur- en..

Lees verder 1 maart 2019   3 mnd oud