Natuurberichten

Uitgever: Dutch Caribbean Nature Alliance (DCNA)

Deel deze pagina

Pagina 1 van 1 - 7 Resultaten

Bonaire herbergt ongeveer tweehonderd grotten. Deze grotten zijn cruciaal voor verschillende belangrijke diersoorten, met name vijf soorten van de enige inheemse landzoogdieren van Bonaire, de vleermuizen. Het Bonaire Caves and..

Lees verder 21 september 2019   1 maand oud

Het nestseizoen van de zeeschildpadden is officieel begonnen: op elk van de Nederlands-Caribische eilanden zijn de eerste babyschildpadden uitgekomen. Tussen april en december gebruiken verschillende soorten zeeschildpadden onze..

Lees verder 3 augustus 2019   2 mnd oud

Wageningen Marine Research rapporteerde minstens tien rifhaaisoorten rond de Nederlands-Caribische eilanden in een recentelijke gepubliceerd rapport in opdracht van DCNA. De meest voorkomende soorten zijn de verpleegsterhaai en de..

Lees verder 28 juni 2019   3 mnd oud

Bijna een derde van alle mariene soorten zijn te vinden op of rond koraalriffen. De snelle afname van koraalriffen is dan ook een grote zorg. Om koralen als geheel beter te begrijpen, hebben wetenschappers eukaryotische..

Lees verder 6 juni 2019   4 mnd oud

Onderzoekers van de Universiteit van Indiana en CIEE Bonaire voerden een reeks onderzoeken uit naar een ​​nieuwe methode die gebruik maakt van environmental DNA (eDNA). De methode kan tijd, geld en arbeid besparen in het..

Lees verder 22 mei 2019   4 mnd oud

Het Caribische eiland Saba blijkt nog rijker aan vogelsoorten dan al werd gedacht. De voorlaatste uitgebreide studie stamde uit 1983, toen werden 58 vogelsoorten geteld. Sinds die tijd varieerden tellingen tussen 56 en 87 soorten...

Lees verder 8 mei 2019   5 mnd oud

Wageningen University & Research concludeert in een alarmerend rapport dat de spectaculaire natuur op Bonaire, Saba en St. Eustatius ernstig bedreigd wordt. De Dutch Caribbean Nature Alliance (DCNA) vraagt dringende natuur- en..

Lees verder 1 maart 2019   7 mnd oud