Natuurberichten

Uitgever: Stichting De Noordzee

Pagina 1 van 1 - 7 Resultaten

bijgesneden Schelpenteldag 2023

Het is al bijna zover, zaterdag 23 maart is de Schelpenteldag! Je kan dan weer de Nederlandse en Vlaamse stranden op om mee te doen met de internationale schelpentelling. Je hoeft geen schelpenkenner te zijn om te tellen, iedereen..

Lees verder 20 maart 2024   1 week oud
schelpenteldag - bijgesneden voor lead

Ook dit jaar kun je weer naar het strand voor de landelijke Schelpenteldag. Weten wat je ziet op het strand maakt elk volgend bezoekje leuker, en je helpt wetenschappers om in kaart te brengen hoe het leven in zee verandert. ..

Lees verder 24 februari 2024   1 maand oud
Plastic afval

Plastic zwerfafval is over de hele wereld een probleem, en de rivieren in Nederland zijn daar geen uitzondering op. Iedereen die wel eens langs een rivieroever heeft gelopen, weet dat je er plastic flesjes, doppen en..

Lees verder 1 december 2023   3 mnd oud

Ondanks het tegenvallende weer hebben vrijwilligers bij de eerste Nationale Schelpenteldag op zaterdag 25 maart meer dan 34.000 schelpen geteld op de Nederlandse stranden. Meer dan duizend enthousiaste deelnemers brachten met hulp..

Lees verder 1 april 2023   11 mnd oud
schelpen tellen

Strandbezoekers, natuurliefhebbers en wetenschappers werken op 25 maart samen om de schelpenstand op de Nederlandse Noordzeekust in kaart te brengen. Kom naar een van de locaties op het strand en tel mee! ..

Lees verder 1 maart 2023   1 jaar oud
schelpen

Strandbezoekers, natuurliefhebbers en wetenschappers werken op 19 maart samen op verschillende Nederlandse stranden om de schelpenstand in kaart te brengen. Tel je mee?..

Lees verder 12 maart 2022   2 jaar oud
Slootbeheer

Natuurmonumenten, Vogelbescherming Nederland, het Wereld Natuur Fonds, LandschappenNL, SoortenNL, Natuur & Milieu, Waddenvereniging en Stichting De Noordzee maken zich ernstige zorgen over de kwaliteit én kwantiteit van het..

Lees verder 22 november 2021   2 jaar oud