Natuurberichten

Pagina 1 van 1470 - 14694 Resultaten

Bloedrode heidelibel - primair

Komend weekend, 14 tot en met 16 juni, is er weer een libellentelling. Als je een vijver in de tuin hebt, met een mooie water- en oevervegetatie en zonder vissen, dan heb je vast en zeker libellen. Maar zelfs in tuinen zonder..

Lees verder 12 juni 2024   12 uur oud
kauw

Baby-egeltjes geboren en jonge kauwen de wijde wereld in...

Lees verder 12 juni 2024   12 uur oud

Van mei tot juli worden Vogelbescherming en vogelopvangen vaak gebeld met de vraag: wat moet ik doen met een gevonden vogeltje? In dit bericht alles wat je wel of niet kan doen om jonge vogels te helpen in zes vragen en..

Lees verder 11 juni 2024   1 dag oud
Loonse en Drunense duinen voor eenmalig gebruik

De Europese kiezers hebben de politieke kaarten in Brussel opnieuw geschud tijdens de verkiezingen van 2024. De partijen die voor de Green Deal staan, behouden de meerderheid. Klimaatverandering en het aanhoudende natuurverlies..

Wilgengriend

Wilgengriend valt in Nederland onder de cultuurhistorische bossen. Waar we er rond 1920 nog 14.000 hectare van hadden, is daar nu nog maar 450 hectare van over. Wilgengriend is cultuurhistorisch en ecologisch ontzettend waardevol,..

Reuzenberenklauw

De invasieve Reuzenberenklauw bloeit binnenkort. We worden wederom geconfronteerd met het potentieel schadelijke effect op de omgeving en de gezondheid. Regelmatig komen verzoeken om Reuzenberenklauw te verwijderen aan bij het..

Putter

Puttertjes broeden alweer en deze bloemen bloeien alleen 's nachts...

Slootjesdagen

Welke dieren leven er allemaal in, op en rondom het water? Voor wie zijn schepnet pakt, gaat een nieuwe wereld open. Er zijn namelijk veel verschillende soorten waterdieren, allemaal met hun eigen gedrag, uiterlijk en leefgebied...

Afsluiting Kennisspecial - primair

Ruim honderdtien jongvolwassenen kwamen zaterdagochtend 25 mei naar het buitencentrum Weerribben in Nationaal Park de Weerribben-Wieden. Gepland stond de afsluiting van de Kennisspecial, een groen traineeship van SoortenNL, in..

Bruin zandoogje - primair

Als je mensen vraagt welke dagvlinder het meest wordt geteld in het meetnet vlinders, dan komen ze vaak met een koolwitje of met dagpauwoog of atalanta. Maar het bruin zandoogje is jaar in jaar uit de meest getelde. Dat is best..