Natuurberichten

Uitgever: Universiteit Leiden

Deel deze pagina

Pagina 1 van 1 - 5 Resultaten

Latex handschoen waarin baars gevangen was geraakt in Leidse grachten

Corona-afval doodt dieren over de hele wereld. De mondmaskers en handschoentjes die ons moeten beschermen, zijn juist gevaarlijk voor de dieren om ons heen. Leidse biologen willen weten hoe groot het probleem precies is. De..

Lees verder 27 maart 2021   2 mnd oud
Latex handschoen waarin baars gevangen was geraakt in Leidse grachten

Lees verder 27 maart 2021   2 mnd oud
Een mannetjes balkankamsalamander lead

Natuurlijke selectie zorgt er normaal gesproken voor dat dodelijke mutaties in het DNA zoveel mogelijk verwijderd worden. Toch gaat er in de natuur af en toe wel eens wat fout. Watersalamanders van het geslacht Triturus (de kam-..

Lees verder 20 maart 2021   2 mnd oud
T. rex Trix in Naturalis

Het soort vraag dat musea stellen over voorwerpen in hun collectie heeft invloed op de gesprekken tussen ouders en kinderen. Onderzoekers van de Universiteit Leiden en Naturalis Biodiversity Center bestudeerden hoe vragen..

Lees verder 15 juli 2020   10 mnd oud
De gewone huissteekmug (Culex pipiens) met bloedmaal

Afgelopen weekend is een nieuw landelijk onderzoek naar de verspreiding van steekmuggen en door muggen overdraagbare virussen van start gegaan. Mensen die last hebben van steekmuggen kunnen de komende maanden meedoen aan het..

Lees verder 10 juli 2020   11 mnd oud