Natuurberichten

Uitgever: WWF Nederland

Het Wereld Natuur Fonds werkt aan bescherming en herstel van onmisbare natuur. Ver weg en dichtbij huis. Van de regenwouden in Brazilië tot de Noordzee in Nederland en van de panda tot de grutto. We pakken bedreigingen aan zoals overbevissing, ontbossing en de handel in bedreigde dieren en zoeken naar oplossingen. Wereldwijd verbinden we mensen, bedrijven en overheden die samen iets voor de natuur willen doen. Want als we goed voor de natuur zorgen, zorgt de natuur goed voor ons. Be one with nature.

Ooibos

Grootschalige natuurontwikkeling langs de rivieren helpt voorkomen dat de binnenvaart bij frequentere droogteperiodes letterlijk vastloopt. Door kribben en indijking stromen Nederlandse rivieren zo snel dat de bodem geleidelijk..

Lees verder 27 november 2019   4 jaar oud
Brede bloemrijke akkerrand in Zeeland

De Biodiversiteitsmonitor Akkerbouw, een initiatief van Brancheorganisatie Akkerbouw, Rabobank, het Wereld Natuur Fonds en provincie Groningen, krijgt 270.000 euro financiering voor wetenschappelijke onderbouwing van de..

Lees verder 23 november 2019   4 jaar oud
Onderzoek

Het Wereld Natuur Fonds opent de aanvraagronde voor het Biodiversiteitsfonds 2020. Het fonds heeft als doel het ondersteunen van toegepast wetenschappelijk onderzoek voor bescherming en herstel van biodiversiteit in Nederland en..

Lees verder 15 november 2019   4 jaar oud
Beelmerk van video serie. Niet voor algemeen gebruik.

Het Wereld Natuur Fonds presenteert 'Bodemprijs': een video-serie over natuurvriendelijke landbouw. Met persoonlijke verhalen van boeren en onderzoekers. Het gaat over de kansen die zij zien voor boer én natuur om optimaal samen..