Natuurberichten

Uitgever: SoortenNL

Pagina 19 van 19 - 189 Resultaten

lichtvervuiling kassen - primair

Net als alle dichtbevolkte gebieden in de wereld wordt Nederland ’s nachts steeds meer verlicht. Het wordt steeds duidelijker dat dit effecten heeft op nachtdieren. Kunstlicht kan bijvoorbeeld de biologische klok verstoren en de..

Lees verder 20 november 2017   6 jaar oud
Aan het werk in de natuur - primair

Groene vrijwilligers: tellers, vertellers en herstellers. Mensen die zich vrijwillig inzetten voor de natuur, in de stad of in het landelijk gebied. Al meer dan honderd jaar. Deze mensen maken zich sterk voor hun omgeving en zijn..

Lees verder 20 oktober 2017   6 jaar oud
Podiceps cristatus. Fuut

De gezamenlijke natuurorganisaties (LandschappenNL, Vogelbescherming Nederland, Stichting de Noordzee, SoortenNL, IVN en IUCN NL) zijn teleurgesteld in het gisteren gepresenteerde regeerakkoord tussen VVD, CDA, D66 en..

Lees verder 11 oktober 2017   6 jaar oud
icarusblauwtje - primair

Eind september was altijd een soort afsluiting van het vlinderseizoen, daarna waren niet veel vlinders meer te zien. Niet voor niets lopen de tellingen van het Landelijk Meetnet Vlinders tot laatste week van die maand. De laatste..

Lees verder 3 oktober 2017   6 jaar oud
Een zandbij - primair

In de Volkskrant van 31 januari onderbouwde Frank Berendse zijn visie op de nodige transitie in de landbouw. In onderstaand bericht, dat op 7 februari ook op de opiniepagina van die krant wordt gepubliceerd, betogen de..

Lees verder 7 februari 2017   7 jaar oud
veldparelmoervlinders - primair

Op Zuid-Limburgse kalkhellingen liggen verspreid nog graslanden met hoge natuurwaarde. Zowel door het beëindigen van oorspronkelijke beweiding met kleine schaapskuddes als door verrijking van de bodem door stikstof uit de lucht is..

Lees verder 26 januari 2017   7 jaar oud
primair wiki

Als je een zoekterm invoert op Google zul je vrijwel altijd een verwijzing naar een Wikipedia-artikel bij de eerste resultaten te zien krijgen. Dat geldt ook voor allerlei zoekopdrachten over natuur: het is een veelgebruikt..

Lees verder 16 januari 2017   7 jaar oud
zilvermeeuw primair

Al 35 jaar bestaat Oerol en dit festival op Terschelling trekt elk jaar duizenden mensen naar het eiland. Er zijn verspreid over Terschelling voorstellingen, waarbij vaak, in overleg met de beheerder Staatsbosbeheer, gebruik wordt..

Lees verder 26 juni 2016   7 jaar oud
Leo van der Heiden (Ministerie EZ), Teo Wams (Natuurmonumenten), Dianne Nijland (Vogelbescherming Nederland) en François Kremer (Europese Commissie, of beter:  Natura 2000 Policy Coordinator at the European Commission's Nature Unit).

Nederland kan een voorbeeld worden van een dichtbevolkte, vruchtbare delta waar natuur en mensen floreren. Een land met een gezonde leefomgeving, een aantrekkelijk vestigingsklimaat en een rijke natuur, waar meer dier- en..