Natuurberichten

Uitgever: SoortenNL

Pagina 9 van 19 - 190 Resultaten

Heggenlandschap

In Nederland doen we op papier de helft van wat natuur nodig heeft en in de praktijk zelfs dat niet. Zo komen we nooit uit de stikstofcrisis en komt er geen perspectief voor boeren, bouwers of natuur. We moeten stikstof reduceren,..

Lees verder 22 december 2022   1 jaar oud
Nature Talks

Door SoortenNL is een cursus gestart om onze Nederlandse natuur te leren kennen. Allerlei soortgroepen komen aan de orde, van paddenstoelen tot zoogdieren en van insecten tot slangen. In een uur per week wordt u bijgepraat over..

Lees verder 6 december 2022   1 jaar oud
NT website Natuurkwaliteit - primair

De organisaties binnen SoortenNL hebben hun data over verspreiding en voorkomen van planten en dieren bijeengebracht, en zo inzichtelijk gemaakt waar welke aandacht voor natuur en landschap nodig is. Op 2 december van 10.00 uur..

Lees verder 23 november 2022   1 jaar oud
stedelijk groen - primair

De natuur is ernstig aangetast en staat onder zware druk. Het is daarom goed nieuws dat de Europese Commissie in juni een baanbrekend wetsvoorstel voor natuurherstel heeft gepresenteerd. De Nederlandse regering en de Tweede Kamer..

Lees verder 31 oktober 2022   1 jaar oud
Adder

We weten inmiddels allemaal dat te veel stikstof slecht is voor de natuur. Maar hoe zit dit dan precies? Welke soorten kunnen niet tegen die mate van stikstof en waarom niet? Natuurorganisaties krijgen steeds vaker de vraag: wat..

Lees verder 21 oktober 2022   1 jaar oud
stuifzand - primair

Gisteren reageerden natuurorganisaties, waaronder SoortenNL, gematigd positief op de plannen van Remkes. Doelen staan nog overeind en wettelijke verankering is daarom cruciaal. Het is terecht dat Remkes alle sectoren oproept een..

Lees verder 6 oktober 2022   1 jaar oud
Heideblauwtje - primair

De gevolgen van het teveel aan stikstof voor de natuur zijn complex en voor veel mensen blijven ze onduidelijk en vaag. Maar de overmatige stikstofdepositie heeft wel degelijk hele concrete gevolgen voor planten en dieren in ons..

Lees verder 5 oktober 2022   1 jaar oud
parnassia