Partners

Provincie Utrecht

De kracht van de provincie Utrecht zit in een unieke combinatie van factoren. Onze regio is nationaal en internationaal een topregio, met een innovatieve kenniseconomie dankzij de centrale ligging en een hoog kennisniveau. We hebben een mooi landschap, diversiteit van steden en dorpen en veel cultureel erfgoed. Omdat Utrecht zo aantrekkelijk is, groeit de regionale economie, het aantal inwoners en daarmee ook de mobiliteit. Onze opgave: de aantrekkelijkheid van onze provincie versterken en de groei zo faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Dit alles doen we in samenwerking met veel partners. De gezamenlijke opgaven waar we de komende jaren voor staan: het platteland vitaal houden, het stimuleren en faciliteren van een gezonde leefomgeving, de ruimtelijke kwaliteit bewaken, ons cultureel erfgoed koesteren en toegankelijk maken, het realiseren en beleefbaar maken van natuur, het bevorderen van de regionale economie, het stimuleren van de energietransitie en zorgen voor een goede bereikbaarheid.

Logo provincie Utrecht

PWN

Vogels tellen, dat is de kernactiviteit van Sovon Vogelonderzoek Nederland. Met landelijke telprojecten gedurende het hele jaar houden we bij welke soorten vogels waar voorkomen en hoeveel. Onafhankelijkheid, objectiviteit en borging van kwaliteit zijn onze kernwaarden. De resultaten van de tellingen vormen namelijk een belangrijke basis voor het natuurbeleid en -beheer in ons land en worden voor een breed aantal toepassingen gebruikt. Daarnaast zoeken we naar verklaringen van veranderingen middels onderzoek. Waarom gaan vogelsoorten in aantal achteruit of vooruit? Sovon is een non-profit organisatie met een ANBI-status.

Staatsbosbeheer beheert het groene erfgoed van Nederland; 273.000 hectare natuur die we beschermen, die je kunt beleven en die we samen met en voor anderen duurzaam benutten. Het zit in onze natuur.

Stichting ANEMOON (ANalyse Educatie en Marien Oecologisch ONderzoek) is een organisatie voor vrijwilligers onderzoek in het mariene milieu.

IFAW is een wereldwijde organisatie, actief in ruim veertig landen, die helpt om mensen en dieren in balans te laten leven. We redden dieren, rehabiliteren ze en laten ze weer vrij in de natuur. Ook beschermen we hun natuurlijke leefomgeving. Samen met gemeenschappen, NGO’s, overheden en bedrijven zoeken we innovatieve oplossingen zodat alle diersoorten kunnen floreren. Hoe we dat doen? Check ifaw.org.

Stichting RAVON is de onderzoeks- en kennisorganisatie op het gebied van amfibieën, reptielen en vissen.

Stichting TINEA

Het werk van Tinea is vooral gericht op het uitvoeren van ecologisch onderzoek bij kleine vlinders. Iedere natuurliefhebber met open oog voor het boeiende detail kan daaraan deelnemen.

Logo Stichting TINEA

Stichting voor Duurzame Ontwikkeling

De Stichting voor Duurzame Ontwikkeling zet zich in voor het behoud en duurzaam gebruik van natuurlijke ecosystemen. Zij doet onderzoek naar en creëert bewustzijn voor de manieren waarop mensen afhankelijk zijn van de natuur.

Wageningen Marine Research

Wageningen Marine Research levert met kennis, onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek en advies een wezenlijke bijdrage aan een duurzamer, zorgvuldiger beheer, gebruik en bescherming van de natuurlijke rijkdommen in zee-, kust- en zoetwatergebieden.

Wereld Natuur Fonds

Het Wereld Natuur Fonds werkt aan bescherming en herstel van onmisbare natuur. Ver weg en dichtbij huis. Van de regenwouden in Brazilië tot de Noordzee in Nederland en van de panda tot de grutto. We pakken bedreigingen aan zoals overbevissing, ontbossing en de handel in bedreigde dieren en zoeken naar oplossingen. Wereldwijd verbinden we mensen, bedrijven en overheden die samen iets voor de natuur willen doen. Want als we goed voor de natuur zorgen, zorgt de natuur goed voor ons. Be one with nature.

De Zoogdiervereniging zet zich in voor de studie en de bescherming van alle in het wild levende zoogdieren en hun leefgebieden.