#januarivlindermaandcompilatie - primair

Nature Today feliciteert Sovon en De Vlinderstichting met jubileum

Nature Today
21-JUN-2023 - De Vlinderstichting viert dit jaar haar veertigjarige jubileum, Sovon is al vijftig jaar bezig met vogelonderzoek. En dat niet alleen: beide jubilarissen zijn al vijftien jaar hoofdleveranciers voor berichten over vogels, vlinders én libellen op Nature Today. We feliciteren jullie met de prachtige jubilea en deze schitterende prestatie!

Vijftien jaar geleden trapte Sovon op 20 maart 2008 af met een bericht over de tjiftjaf: ‘Tjiffen massaal terug’. Inmiddels staat de teller op 699 berichten! Het meest gelezen bericht ging over een geliefde tuinvogel. Wat eten de merels in jouw tuin? werd bijna 20.000 keer gelezen. Maar de tweewekelijkse berichten van Sovon zijn vooral een vaste waarde op Nature Today voor wetenschappelijke informatie over actuele trends en ontwikkelingen bij vogels.

Het eerste bericht van de Vlinderstichting verscheen ook op 20 maart 2008: 'Zon? Citroenvlinders! Een dag later volgden de eerste libellen met ‘Winterjuffers nog in rust’. Met twee berichten per week heeft De Vlinderstichting van alle partners met afstand het grootste aantal natuurberichten geschreven: 1741 tot nu toe! Bij de meest gelezen berichten aller tijden staat Sint-Jacobsvlinder waarschuwt voor giftigheid op de derde plek met meer dan 100.000 lezers.

Al vijftien jaar lang worden Nature Today-bezoekers elke week getrakteerd op twee berichten over vlinders en libellen; elke twee weken is er nieuws over de laatste ontwikkelingen bij vogels. Duizenden lezers weten ze elke keer te vinden, met regelmatig een uitschieter van richting – of zelfs over – de 10.000 lezers.

We willen De Vlinderstichting en Sovon van harte feliciteren met hun jubilea. En bedanken voor de samenwerking – al vijftien jaar dragen jullie bij aan Nature Today met kleurrijke, altijd interessante en informatieve berichten!

Tekst: Nienke Lameris, Sara Mulder & Wichertje Bron, Nature Today-eindredactie