Natuurberichten

Pagina 4 van 1451 - 14501 Resultaten

Nachtvlinders en micro's

Voor het 5000-soortenjaar in de Gelderse Poort in 2022 werden de verwachtingen ruim overtroffen, met in totaal meer dan 6200 soorten. De spectaculaire resultaten zijn nu toegelicht in een magazine vol informatie, foto’s en..

Lees verder 13 april 2024   1 week oud

Betere gebiedsbescherming voor boerenlandvogels is hard nodig, concludeert Vogelbescherming Nederland op basis van het gisteren gepubliceerde rapport van Sovon Vogelonderzoek in opdracht van het Ministerie van Landbouw, Natuur en..

Gewone wimperzwam

Ken jij deze piepkleine paddenstoel? En smaragdlibellen sluipen vandaag uit...

Lees verder 13 april 2024   1 week oud
De ringslang komt in Nederland in verschillende waterrijke gebieden voor

In het voorjaar valt vooral de bedrijvigheid van de nestenbouwende en broedende vogels op, maar ook ringslangen hebben voor hun eieren een nest nodig: een broeihoop. Op verschillende plekken in het land helpen vrijwilligers hen..

Lees verder 12 april 2024   1 week oud
De Kempesfles vanaf de zuidzijde.

Deze week is het nieuwe rapport over het referentiemeetnet vennen online verschenen. In dit meetnet worden al 46 jaar elf Nederlandse vennen gemonitord. De effecten van vermesting, verzuring en klimaatopwarming zijn terug te zien..