Afrikaanse brulkikker

28 april 2009: 1e wereldwijde Save The Frogs Day!

Stichting RAVON
16-APR-2009 - Slechts weinig mensen weten dat het aantal kikkers over de hele wereld in snel tempo achteruitgaat. Bijna een derde van de 6.418 amfibiesoorten in de wereld wordt met uitsterven bedreigd! Minstens 100 soorten zijn sinds 1980 volledig verdwenen. Normaal is dit zeker niet. De geschiedenis leert dat het uitsterven van ongeveer 1 amfibiesoort per 250 jaar gebruikelijk is. Infectieziekten, verlies van leefgebied, invasieve soorten en klimaatverandering eisen hun tol.

Bericht uitgegeven door RAVON op donderdag 16 april 2009.

Afrikaanse brulkikkerOm meer bekendheid te geven aan de zorgwekkende situatie van amfibieën over de hele wereld, is 28 april 2009 uitgeroepen tot de eerste internationale ‘Save The Frogs Day’. Het initiatief komt van ‘Save the Frogs’, een internationaal team van wetenschappers, docenten, beleidsmakers en natuurkundigen dat zich inzet voor de bescherming van amfibieën wereldwijd.

Acties op 28 april 2009
De ‘Save The Frogs Day’ moet meer mensen bewust maken van de kwetsbaarheid van onze amfibieën én aanzetten tot actie! Op 28 april 2009 vinden verspreid over de wereld activiteiten plaats. Kijk voor meer informatie op: www.savethefrogs.com.

Tekst: Tamira Hankman (RAVON)