Natuurberichten

Uitgever: Stichting RAVON

Stichting RAVON is de onderzoeks- en kennisorganisatie op het gebied van amfibieën, reptielen en vissen.

Iedereen kent wel een kikkerpoel. Daar waar je op een warme zomeravond het luide gekwaak van de groene kikkers al van ver hoort. Maar dat is niet vanzelfsprekend. Onderhoud aan een poel is noodzakelijk om ervoor te zorgen dat..

Lees verder 1 december 2021   2 dgn oud

In 2000 bezocht een aantal herpetologen van RAVON en de UvA onder leiding van Annie Zuiderwijk de tentoonstelling Fort Lux; een tentoonstelling van kunstenaars uit verschillende landen op het Forteiland in IJmuiden. Sindsdien..

Lees verder 24 november 2021   1 week oud
Slootbeheer

Natuurmonumenten, Vogelbescherming Nederland, het Wereld Natuur Fonds, LandschappenNL, SoortenNL, Natuur & Milieu, Waddenvereniging en Stichting De Noordzee maken zich ernstige zorgen over de kwaliteit én kwantiteit van het..

Lees verder 22 november 2021   1 week oud
Figuur 2. Natuurstrook na inrichting, in juni 2016 (V. Loehr, Rijkswaterstaat).

Bij de verbreding van de A12 tussen Ede en Grijsoord is het viaduct over de spoorlijn Arnhem-Utrecht breder aangelegd. Het bredere viaduct faciliteerde doorstroming van verkeer tijdens de aanleg van de weg en functioneert..