Natuurberichten

Pagina 50 van 1536 - 15353 Resultaten

Straatgras

Boomkruipers hakken een winterholletje en op zoek naar straatgras...

Lees verder 29 december 2023   4 mnd oud
Edelhert met koolmees op wang

140.000! Als je alle leesmomenten van zoogdierberichten op Nature Today bij elkaar optelt, kom je op dit enorme aantal. Dat is prachtig nieuws. Het meest gelezen bericht gaat over de bijzondere vondst van de ingekorven vleermuis..

Blauw weeskind - primair

Terugkijkend op het nachtvlinderjaar zijn er lichtpuntjes, maar over het geheel genomen zijn er veel minder nachtvlinders geteld dan de voorgaande jaren. Wel waren er, vooral in de tweede helft van het jaar, veel trekvlinders..

Bruinvis bij IJmuiden 16-12-2023

Bruinvissen veel te zien in de winter en Canadese fijnstraal in bloei...

Klein geaderd witje

Door de veel te warme herfst en winter verbruiken insecten die in winterrust zitten heel veel meer energie waardoor ze meer risico lopen om te sterven gedurende de rustperiode of extra verzwakt uit de winter te komen. Het is ook..

Kademuur met muurleeuwenbek

Deze maand verscheen de RAVON-balans, het jaarlijkse overzicht over hoe het gaat met de reptielen, amfibieën en vissen van ons land. In deze uitgave onder andere een artikel over de Mark, een riviertje dat in de vorige eeuw..

Wandelaars in Veluwezoom

In 2022 zijn er weer stappen gezet voor de aanleg van nieuwe natuur, maar versnelling blijft nodig om de uiteindelijke natuurdoelen te halen. Dit blijkt uit de negende Voortgangsrapportage Natuur waarin het Rijk en de provincies..

Paarse dovenetel

Paarse dovenetel ook nu in bloei en steeds minder overwinterende kuifeenden...

Kleine vos - primair

Hoewel de cijfers nog niet definitief zijn kunnen we al wel stellen dat 2023 een slecht vlinderjaar was, een van de allerslechtste sinds het Meetnet Vlinders in 1990 van start ging. Vooral in het voorjaar en in juli en augustus..

Lees verder 26 december 2023   4 mnd oud

Uw buurttuin uitbreiden, een houtwal herstellen, een bijenlint aanleggen of de natuurspeeltuin opknappen. Al deze mooie ideeën kosten tijd én geld. Speciaal daarvoor heeft de provincie het platform Brabanders voor Natuur..

Lees verder 26 december 2023   4 mnd oud