Natuurberichten

Pagina 740 van 1535 - 15342 Resultaten

Veel planten scheiden vluchtige (geur)stoffen af via hun wortels. Daarmee verdedigen ze zich tegen plantenetende insecten, plagen en ziekteverwekkers. Maar kunnen ze zo ook 'goeie' bodembacteriën aantrekken? Ja, blijkt uit nieuw..

Lees verder 1 februari 2018   6 jaar oud

Schijfzwammen komen niet algemeen voor. De meeste soorten zijn zelfs zeldzaam tot zeer zeldzaam. De Hazelaarschijfzwam en de Populierenschijfzwam zijn het bekendst. Met name in respectievelijk Zuid-Limburg en rond Castricum zijn..

Rivierdonderpad leadfoto

Overdag maakt de weerspiegeling van licht het lastig om in het water te kijken. Bovendien verschuilen veel vissen zich uit het zicht van predatoren en de mens. ’s Nachts verandert dit: dan openbaren zich bijzondere vissoorten in..

Lees verder 31 januari 2018   6 jaar oud
In de ELISpot test wordt het bloed van een mogelijke lymepatiënt onderzocht op activiteit van de afweercellen in het laboratorium.

Regelmatig duiken verhalen op dat de ziekte van Lyme in Duitsland beter vast te stellen is dan in Nederland. Het RIVM en het Diakonessenhuis Utrecht tonen echter aan dat een onderzochte cellulaire test geen onderscheid kan maken..