Natuurberichten

Uitgever: Wageningen University

Pagina 15 van 45 - 447 Resultaten

Een afgelegen paradijs in Indonesië met de rijkste biodiversiteit ter wereld wordt bedreigd door toeristen. Tot nu toe leek het gebied onaantastbaar voor koraalziektes en klimaatverandering, maar nu is vastgesteld hoe de snelle..

Lees verder 30 januari 2020   4 jaar oud

Op dinsdag 21 januari deden alle kinderen van CNS basisschool De Vlinderboom in Ede mee met de Tuinvogeltelling. De 142 deelnemers van groep 3 tot en met groep 8 en de leraren deden aan het eind van de schooldag een tuinvogelquiz...

Lees verder 26 januari 2020   4 jaar oud

Raja Ampat in Indonesië is een gebied met de grootste biodiversiteit ter wereld. Een bont, internationaal gezelschap hoopt uit te vinden hoe dat behouden kan blijven. Binnenkort vertrekt er een uniek team van wetenschappers,..

Lees verder 10 januari 2020   4 jaar oud
20191219 Els bloei

Door het zeer zachte decemberweer komen de eerste hazelaars en elzen nu al in bloei. Omdat het voorlopig zacht blijft, moeten mensen die gevoelig zijn voor pollen van deze soorten rekening houden met hooikoortsklachten. Dat melden..

Lees verder 21 december 2019   4 jaar oud
De heivlinder is een van de soorten waarvoor de stikstofbelasting nog niet voldoende is gedaald om herstel mogelijk te maken.

Voor het eerst hebben onderzoekers de invloed van stikstofdepositie op soortgemeenschappen dagvlinders en bijen op de lange termijn geanalyseerd. Herstel van stikstofgevoelige soorten blijkt mogelijk, maar de vermindering van..