Natuurberichten

Uitgever: Provincie Zuid-Holland

Deel deze pagina

Pagina 1 van 5 - 45 Resultaten

Hoe ga je als natuurorganisatie te werk tijdens de coronacrisis? Sjoerd Luiten, projectleider bij IVN Natuureducatie in Zuid-Holland, vertelt hoe zijn organisatie de natuur dichter naar de mensen brengt: “Nu onze leefomgeving..

Lees verder 2 april 2020   1 dag oud

De provincie Zuid-Holland investeert 600.000 euro ten behoeve van de leefgebieden van kwetsbare planten en dieren. Natuurorganisaties, verenigingen en vrijwilligersorganisaties in Zuid-Holland gaven massaal gehoor aan de tweede..

Lees verder 20 maart 2020   2 wkn oud

De idylles van de Vlinderstichting zijn een landelijk succes: plekken waar bewoners samen bloemrijke graslanden inzaaien voor vlinders, bijen en mensen. Nu heeft ook Zuid-Holland de aanleg van idylles omarmd. Bezoekers en bewoners..

Lees verder 19 februari 2020   1 maand oud

De gemeente Goeree-Overflakkee slaagde erin om partijen met uiteenlopende ambities op het gebied van natuur, landbouw, wonen, recreatie en windenergie samen te brengen. Wethouder Daan Markwat vertelt hoe alle partijen de soms..

Lees verder 8 februari 2020   1 maand oud

Melkveehouder Ad van Rees stimuleert de variatie aan kruiden op zijn weiland: zo maakt hij de sloten schoon en gebruikt hij aan de randen geen kunstmest. Dat is niet alleen goed voor de biodiversiteit, het kruidenrijk product van..

Lees verder 22 januari 2020   2 mnd oud

De boommarter en de steenmarter komen de laatste jaren steeds meer voor in Zuid-Holland, zoals op meer plaatsen in Nederland het geval is. Zijn het nu nieuwkomers of oude bekenden in deze provincie? Hoe vindt deze opmars plaats,..

Lees verder 26 december 2019   3 mnd oud

Biodiversiteit in de Haagse Schilderswijk? Dat klinkt als een tegenstelling. En toch leeft ook hier veel moois: in de afgelopen vier jaar vond bewoner Vic van Pieterson maar liefst 280 soorten vaatplanten in de wijk, zoals..

Lees verder 11 december 2019   3 mnd oud

In het project ‘De berm komt tot bloei’ zet de provincie Zuid-Holland ecologisch beheer in langs circa 674 kilometer provinciale weg, zodat er meer soorten planten en insecten kunnen leven. Hoe gaat dat in zijn werk, zo’n grote..

Lees verder 13 november 2019   4 mnd oud

Het natuurgebied Korendijkse Slikken in de Hoeksche Waard heeft in 2019 een ware metamorfose ondergaan. Verbeteringen voor de natuur én het beleven daarvan maken het gebied aantrekkelijker voor dier én mens. Bijzondere plant- en..

Lees verder 30 oktober 2019   5 mnd oud

De vochtige duinvalleien in de Van Dixhoorndriehoek hebben zich de afgelopen jaren prachtig ontwikkeld. De inspanningen hiervoor zijn niet voor niets geweest: de vegetatie en insecten, met name libellen, hebben sterk van deze..

Lees verder 16 oktober 2019   5 mnd oud