Natuurberichten

Pagina 40 van 909 - 9081 Resultaten

Recent verscheen er een bijzonder filmpje van de broedende bosuilen bij Beleef de Lente. Het mannetje bosuil kwam met een vleermuis als prooi aangevlogen om het vrouwtje te voeden. Is dit toeval of worden vleermuizen vaker als..

Lees verder 28 februari 2019   5 mnd oud

Goed nieuws voor de paling! Dankzij de deelnemers van de Postcode Loterij kunnen RAVON en de Good Fish Foundation aan de slag met het plan ‘Red Onze Paling’!..

Lees verder 27 februari 2019   5 mnd oud

Natuur beleven we tegenwoordig niet meer alleen als we buiten zijn, ook online is er van alles over natuur te doen. Sociale media spelen daarin een steeds belangrijker rol. Onderzoekers van Wageningen University & Research zochten..

Lees verder 27 februari 2019   5 mnd oud

Japanse, Sachalinse en Bastaardduizendknoop staan bekend als zeer moeilijk uit te roeien invasieve exoten met een enorme groeikracht. Uit onderzoek in het Gelderse Heveadorp blijkt dat het combineren van verwijdering van het..

Lees verder 26 februari 2019   5 mnd oud

In 2008 werd de eerste huiszwaluwtil in Nederland geplaatst, om meer nestgelegenheid te bieden aan huiszwaluwen. Inmiddels zijn we tien jaar verder en is het tijd om de balans op te maken. Worden deze tillen wel gebruikt?..

Lees verder 26 februari 2019   5 mnd oud

De veel te hoge temperaturen voor de tijd van het jaar zorgen er ook voor dat teken actief worden. De komende dagen loopt de tekenactiviteitsverwachting van Tekenradar.nl op tot ‘Hoog’ en zelfs ‘Zeer hoog’ in het zuidelijke deel..

Lees verder 25 februari 2019   5 mnd oud

Hebben ook de koolmezen het voorjaar in hun kop? Het jaarlijkse Beleef de Lente-webcamproject is nog maar net van start, en nu al heeft de koolmeesnestkast een bewoner. Te vroeg om een nest te bouwen of te broeden, dus hoe zit..

Lees verder 25 februari 2019   5 mnd oud

Het behoud en herstel van de uitzonderlijke biodiversiteit in het Limburgse Heuvelland worden sterk belemmerd door de grote mate van versnippering van het landschap. Dit geldt vooral voor de vaak weinig mobiele soorten van..

Lees verder 25 februari 2019   5 mnd oud

In 2018 zijn in vier Gelderse gemeenten pilots soortenmanagementplannen gestart. Aanleiding was dat in het kader van soortenbescherming van de Wet Natuurbescherming steeds meer aanvragen binnenkwamen voor ontheffingen. Langdurige..

Lees verder 24 februari 2019   5 mnd oud

Al 270 mensen en organisaties hebben bijna 19 duizend euro gedoneerd aan de crowdfunding voor Nature Today Go! Uit de reacties blijkt dat veel mensen ons doel steunen: meer kennis en steun voor natuur door iedereen toegang te..

Lees verder 24 februari 2019   5 mnd oud