Natuurberichten

Uitgever: Dutch Caribbean Nature Alliance (DCNA)

Deel deze pagina

Pagina 1 van 1 - 8 Resultaten

Het Caribische eiland Saba blijkt nog rijker aan vogelsoorten dan al werd gedacht. De voorlaatste uitgebreide studie stamde uit 1983, toen werden 58 vogelsoorten geteld. Sinds die tijd varieerden tellingen tussen 56 en 87 soorten...

Lees verder 8 mei 2019   1 week oud

De koraalduivel werd voor het eerst gespot voor de kust van Bonaire in 2009. Sindsdien werkt STINAPA Bonaire nauw samen met een groep toegewijde vrijwilligers om deze invasieve soort, die van nature niet in het Caribisch gebied..

Lees verder 24 april 2019   3 wkn oud

Bewoners en bedrijven van Sint Maarten worden aangespoord om te stoppen met het gebruik van niet-biologisch afbreekbare plastics voor eenmalig gebruik, om bij te dragen aan een schoner en groener Sint Maarten. De gezondheid van de..

Lees verder 10 april 2019   1 maand oud

In een poging hoognodige informatie over lokale populaties van zeezoogdieren, haaien, roggen en grote baarsachtigen te verzamelen, heeft STINAPA Bonaire een online monitoringsformulier voor alle bezoekers van het Yarari..

Lees verder 27 maart 2019   1 maand oud

Sint Maarten is het eerste Nederlands Caribische eiland waar de nieuwe koraalziekte ‘Stony Coral Tissue Loss Disease’ is ontdekt. Tussen de 50 en 90 procent van Sint Maartens steenkoralen is ofwel geïnfecteerd of reeds..

Lees verder 14 maart 2019   2 mnd oud

Wageningen University & Research concludeert in een alarmerend rapport dat de spectaculaire natuur op Bonaire, Saba en St. Eustatius ernstig bedreigd wordt. De Dutch Caribbean Nature Alliance (DCNA) vraagt dringende natuur- en..

Lees verder 1 maart 2019   2 mnd oud

Op Saba, Sint Maarten, Sint Eustatius en de Saba Bank leven minimaal 35 dier- en plantensoorten die nergens anders ter wereld voorkomen, zogenoemde ‘endemen’. Nog eens 188 soorten komen enkel voor op de omliggende eilanden. Het..

Lees verder 13 februari 2019   3 mnd oud

Op de zes Nederlandse Caribische tropische eilanden vind je de meest diverse en bijzondere ecosystemen van het Nederlandse Koninkrijk: van adembenemende koraalriffen tot uitbundige nevelwouden: in deze spectaculaire natuurwereld..

Lees verder 6 februari 2019   3 mnd oud