Natuurberichten

Uitgever: Dutch Caribbean Nature Alliance (DCNA)

Deel deze pagina

Pagina 1 van 1 - 4 Resultaten

Sint Maarten is het eerste Nederlands Caribische eiland waar de nieuwe koraalziekte ‘Stony Coral Tissue Loss Disease’ is ontdekt. Tussen de 50 en 90 procent van Sint Maartens steenkoralen is ofwel geïnfecteerd of reeds..

Lees verder 14 maart 2019   6 dgn oud

Wageningen University & Research concludeert in een alarmerend rapport dat de spectaculaire natuur op Bonaire, Saba en St. Eustatius ernstig bedreigd wordt. De Dutch Caribbean Nature Alliance (DCNA) vraagt dringende natuur- en..

Lees verder 1 maart 2019   2 wkn oud

Op Saba, Sint Maarten, Sint Eustatius en de Saba Bank leven minimaal 35 dier- en plantensoorten die nergens anders ter wereld voorkomen, zogenoemde ‘endemen’. Nog eens 188 soorten komen enkel voor op de omliggende eilanden. Het..

Lees verder 13 februari 2019   1 maand oud

Op de zes Nederlandse Caribische tropische eilanden vind je de meest diverse en bijzondere ecosystemen van het Nederlandse Koninkrijk: van adembenemende koraalriffen tot uitbundige nevelwouden: in deze spectaculaire natuurwereld..

Lees verder 6 februari 2019   1 maand oud