Natuurberichten

Uitgever: EIS Kenniscentrum Insecten

EIS Kenniscentrum Insecten brengt de Nederlandse insecten en andere ongewervelden in kaart.

Pagina 19 van 38 - 377 Resultaten

Huismuursluiper

In de nacht van 4 op 5 juni is in Friesland een man in zijn eikel gebeten door een stalmuursluiper, een spinnensoort van 9 tot 12 millimeter groot uit de familie van de bodemjachtspinnen (Gnaphosidae). Zover bekend betreft dit de..

Lees verder 23 juni 2019   4 jaar oud
rivieroever - primair

Het is weer tijd voor de rivierrombout. Larven van deze bijzondere libel kruipen uit de rivier de strandjes op. Daar barst het huidje van de larve open, en de libel ‘sluipt uit’. De Vlinderstichting, EIS Kenniscentrum insecten en..

Lees verder 20 juni 2019   4 jaar oud
Insectencamera in het wormerveld

Op een zonnig veld van zorgboerderij Saens Groen in Wormer kwamen recent onderzoekers en belanghebbenden bij elkaar voor de landelijke aftrap van een nieuw monitoringssysteem voor insecten. Het systeem maakt het voor het eerst..

Lees verder 1 juni 2019   4 jaar oud
Waterkevers zijn een belangrijke groep voor analyses van de waterkwaliteit.

Gaan onze aquatische insecten net zo achteruit als de vliegende landinsecten? Is het mogelijk om oorzaken aan te geven voor gevonden trends ? En wat leren we daarvan? Dat zijn vragen die Stichting Toegepast Onderzoek Waterbeheer..