Natuurberichten

Uitgever: SoortenNL

Pagina 16 van 20 - 195 Resultaten

SoortenNL, de koepel van negen planten- en diersoortenorganisaties, startte vorig jaar met #soortvandedag: een initiatief om via sociale media iedere dag een planten- of diersoort in het zonnetje te zetten. Achterliggende..

Lees verder 19 augustus 2021   2 jaar oud
Ochtendgloren na een natte nacht

Op 14 augustus om 10.00 uur gingen honderd jongeren en experts van de Nederlandse Jeugdbond voor Natuurstudie en SoortenNL van start om in 24 uur zoveel mogelijk planten en dieren waar te nemen op zoveel mogelijk plekken op..

Lees verder 18 augustus 2021   2 jaar oud
#24uurnatuur

Op 14 augustus organiseert SoortenNL een 24 uur durende natuurmarathon. Aanleiding is het honderdjarig jubileum van de Nederlandse Jeugdbond voor Natuurstudie. Iedereen kan meedoen aan #24uurnatuur door waarnemingen van wilde..

Lees verder 12 augustus 2021   2 jaar oud
#24uurnatuur

Op 14 augustus organiseert SoortenNL een 24 uur durende excursiemarathon in de natuur op Terschelling. Volg het live op social media of ga zelf op pad bij jou in de buurt. Om iedereen goed voor te bereiden nemen we je ook de..

Lees verder 1 juli 2021   2 jaar oud
icarusblauwtje primair

Het koude en natte voorjaar heeft ervoor gezorgd dat er niet veel dagvlinders en nachtvlinders werden gezien. Begin juni was er, ondanks het warme zonnige weer, sprake van een echte dip, want zelfs de heel algemene koolwitjes..

Lees verder 10 juni 2021   2 jaar oud
Eik - primair

Vandaag, 22 mei, is het wereldbiodiversiteitsdag en daarom besteden we bijzondere aandacht aan de meest ‘biodiverse soort van Nederland’: de eik is soort van de dag. Via het Twitteraccount #soortvandedag wordt elke dag een van de..

Lees verder 22 mei 2021   2 jaar oud
azuurwaterjuffer

Als je mensen vraagt of ze libellen willen tellen, krijg je vaak de reactie: “Ik vind ze wel heel leuk hoor, maar ik kan ze echt niet uit elkaar houden.” Voor veel mensen is er een drempel om mee te doen. Toch zijn er niet eens zo..

Lees verder 28 april 2021   3 jaar oud
Veluwe

Deze week verscheen het rapport 'Stikstof en natuurherstel', geschreven door elf vooraanstaande wetenschappers op het gebied van stikstofecologie en biodiversiteit. De conclusie van de wetenschappers is duidelijk. Om natuur te..

Lees verder 11 april 2021   3 jaar oud
Flyer / banner cursus veldbiologie

SoortenNL, de koepel van negen soortenorganisaties, lanceert op 14 april een online cursus veldbiologie in tien delen. Diverse experts leren je op tien woensdagavonden van alles over de meest boeiende en bijzondere planten en..

Lees verder 6 april 2021   3 jaar oud
Glyfosaat is gewoon toegestaan, ook vlak naast een natuurgebied

Nederland voert negatief natuurbeleid: we regelen heel precies tot hoe ver de natuur mag worden aangetast maar er is nauwelijks aandacht voor wat natuur nodig heeft. Daardoor wordt natuur vooral als hindermacht ervaren, terwijl de..

Lees verder 29 maart 2021   3 jaar oud