Natuurberichten

Pagina 858 van 895 - 8944 Resultaten

De ligusterpijlstaart is al vrijwel uitgevlogen. Toch heb je nog een aardige kans om de soort te zien te krijgen, want de erg opvallende rupsen zijn er nog weken. ..

Lees verder 21 september 2008   10 jaar oud

Duitse onderzoekers bestudeerden satellietbeelden en kwamen tot de conclusie dat grote zoogdieren als herten magnetische velden herkennen. ..

Lees verder 21 september 2008   10 jaar oud

Het areaal aan heide en hoogvenen in Nederland is de afgelopen eeuw drastisch afgenomen. Ontginning, verbossing, bebossing en omvorming naar (land)bouwgronden liggen hieraan ten grondslag. Planten en dieren, zoals adder,..

Lees verder 20 september 2008   10 jaar oud

In Zuid-Limburg worden sinds 2002 hamsters, ook wel korenwolven genoemd, geherintroduceerd in leefgebieden met een aangepast ‘hamstervriendelijk’ agrarisch beheer. Om de kans op een succesvolle herintroductie van de hamster zo..

Lees verder 19 september 2008   10 jaar oud

Op de open dag van de Egelbescherming aanstaande zondag is een egelachtling te zien. Dit grootste egelnest in opvang ooit werd binnengebracht bij de Egelbescherming in Naarden. ..

Lees verder 19 september 2008   10 jaar oud

Nu de zomer ten einde loopt, is het weer een komen en gaan van vogels in ons land. Sommige vogels zijn hier geweest om te broeden en hun jongen groot te brengen. Die gaan nu op weg naar warmere oorden om te overwinteren. Andere..

Lees verder 18 september 2008   10 jaar oud

De hoogveenglanslibel is een van de meest bedreigde libellen van Nederland. In de Reuselse Moeren in Noord-Brabant zijn Staatsbosbeheer en De Vlinderstichting bezig om de leefomstandigheden van deze zeldzaamheid te verbeteren...

Lees verder 18 september 2008   10 jaar oud

In de nazomer en de herfst is het tijd voor kastanjes. Tussen half augustus en oktober zijn de vruchten van de paardenkastanje rijp. Bij de Natuurkalender zijn nu elf waarnemingen binnen. De meesten komen uit het midden van het..

Lees verder 17 september 2008   10 jaar oud

Half september met oostenwinden, dat belooft veel vogeltrek, vooral van roofvogels! Het afgelopen weekend sneuvelde dan ook menig vogeltrekrecord op de vogeltelposten in ons land. ..

Lees verder 17 september 2008   10 jaar oud

Idols voor goede doelen. Boommarters doen auditie.....

Lees verder 16 september 2008   10 jaar oud