Natuurberichten

Uitgever: STINAPA Bonaire

Pagina 1 van 1 - 5 Resultaten

Sargassum influx

De bevindingen van een experiment uitgevoerd door STINAPA in het kader van een gezamenlijk project met WWF Mexico tonen aan dat grond verbeterd met sargassum hogere arseen- en cadmiumwaardes heeft. Arseen en cadmium zijn zware..

Lees verder 15 juni 2022   1 jaar oud

Gezonde mangrovebossen nemen koolstof en andere broeikasgassen op uit de atmosfeer. Wanneer mangroven in hun voortbestaan bedreigd worden, gaat dit vermogen verloren. In 2019 onderzochten wetenschappers op Bonaire het verschil..

Lees verder 7 maart 2021   3 jaar oud
Caulerpa macrophysa, a common green algal species of Bonaire. This algae forms mats tightly attached to rocks and corals, often in the intertidal or shallow areas

Tijdens de 2019 expeditie van Naturalis Biodiversity Center en Stichting ANEMOON is onder meer de grote verscheidenheid aan zeewieren van Bonaire onderzocht en gecatalogiseerd. Uit deze en eerdere rapporten zijn bijna 250 soorten..

Lees verder 31 mei 2020   3 jaar oud

De koraalduivel werd voor het eerst gespot voor de kust van Bonaire in 2009. Sindsdien werkt STINAPA Bonaire nauw samen met een groep toegewijde vrijwilligers om deze invasieve soort, die van nature niet in het Caribisch gebied..

Lees verder 24 april 2019   4 jaar oud
Dolphins around Bonaire

In een poging hoognodige informatie over lokale populaties van zeezoogdieren, haaien, roggen en grote baarsachtigen te verzamelen, heeft STINAPA Bonaire een online monitoringsformulier voor alle bezoekers van het Yarari..

Lees verder 27 maart 2019   5 jaar oud