Natuurberichten

Uitgever: Carmabi

Caribbean Research and Management of Biodiversity (CARMABI) is a non-profit foundation on the island of Curaçao, established in 1955

CARMABI op Curaçao heeft zijn jaarlijkse voorspelkalender vrijgegeven die voorspelt wanneer het paaien (afgifte van eieren en sperma in het water) van koralen in de Zuid-Caraïben plaatsvindt. Deze kalender speelt een belangrijke..

Lees verder 13 juli 2020   4 mnd oud

In november 2019 bezochten vegetatiewetenschappers van Wageningen Environmental Research en Carmabi (Curaçao) Bonaire om de verandering in soortensamenstelling van de vegetatie te bestuderen. Verschillende plots die twintig jaar..

Lees verder 26 januari 2020   9 mnd oud

Onder leiding van een onderzoeker van de California Academy of Science zijn in 2004-2005 de spinachtigen op Aruba, Bonaire en Curaçao gecatalogiseerd. De onlangs gepubliceerde resultaten in de Caribbean Journal of Science tonen 25..

Lees verder 29 december 2019   10 mnd oud

Bijna een derde van alle mariene soorten zijn te vinden op of rond koraalriffen. De snelle afname van koraalriffen is dan ook een grote zorg. Om koralen als geheel beter te begrijpen, hebben wetenschappers eukaryotische..

Lees verder 6 juni 2019   1 jaar oud