Natuurberichten

Uitgever: Jaarrond Tuintelling

Deel deze pagina

Pagina 1 van 2 - 12 Resultaten

Tuintelling lead

We bleven vaker thuis dit jaar. En dat is te merken aan de deelname aan de Jaarrond Tuintelling. In bijna 70.000 tellingen zijn ruim een miljoen waarnemingen van planten en dieren doorgegeven. Nog nooit eerder werd er zoveel..

Lees verder 29 januari 2021   2 mnd oud

Hoewel de temperaturen dit lijken te weerspreken, nadert de winter met rasse schreden. Daarmee breekt er weer een interessante periode aan in de tuin. Bij een koude winter ligt voedselschaarste altijd op de loer en een voorraadje..

Lees verder 1 december 2020   4 mnd oud
Stortbui

We zijn er inmiddels (bijna) allemaal van doordrongen dat er de aarde opwarmt en dat dat leidt tot een klimaatcrisis. De consequenties blijven natuurlijk niet uit. De impact op het natuurlijke leven om ons heen is al zichtbaar...

Lees verder 29 september 2020   6 mnd oud
bloementuin

Op 20 juni organiseerde de Jaarrond Tuintelling een BioBlitz ter ere van haar vijfjarig bestaan. Het doel: zoveel mogelijk dieren en planten in de tuin ontdekken in één dag. En dat lukte: er werden 750 tellingen doorgegeven en..

Lees verder 22 juni 2020   9 mnd oud
tuin - primair

Op zaterdag 20 juni organiseert Jaarrond Tuintelling een Bioblitz. Deelnemers aan deze dag ontdekken 24 uur lang zoveel mogelijk dieren en planten in eigen tuin. Deze Bioblitz wordt gehouden ter gelegenheid van het vijfjarig..

Lees verder 17 juni 2020   10 mnd oud
parende padden - primair

De coronacrisis heeft een enorme impact op iedereen. Geen vergaderingen en evenementen en de sociale contacten op een laag pitje. Iedereen wordt aangeraden thuis te blijven en dat kan nog weken of langer duren. Voor mensen die een..

Lees verder 24 maart 2020   1 jaar oud
250.000 Tellingen

Dit weekend bereikte de Jaarrond Tuintelling een heuse mijlpaal. Het prachtige aantal van 250.000 tellingen werd gehaald en dat in nog geen vijf jaar tijd! Door de jaren heen hebben meer dan 16.000 tellers ruim 5200 verschillende..

Lees verder 23 juli 2019   1 jaar oud
boomblauwtje primair

Welke vlinders zie je in jouw tuin? Als je erop gaat letten, zie je steeds meer en kun je de vlinders herkennen en een naam geven. De Jaarrond Tuintelling organiseert, samen met De Vlinderstichting en de KNNV op verschillende..

Lees verder 9 juni 2019   1 jaar oud
Huismus, mannetje - primair

In de winter, als je flink voert, is je tuin een groot vogelfeest. En je herkent de merel en de spreeuw prima. Maar soms komen er ook hele andere vogels in je tuin, die je er nog nooit eerder hebt gezien. Wil je weten wat er in je..

Lees verder 20 december 2018   2 jaar oud
Egel in gras

Met de Jaarrond Tuintelling worden nu ruim een jaar waarnemingen verzameld van wilde dieren en planten in de Nederlandse tuinen. En met succes, want inmiddels geven ruim 7000 tellers regelmatig waarnemingen door. Ook zoogdieren..

Lees verder 23 september 2016   4 jaar oud