Natuurberichten

Uitgever: Jaarrond Tuintelling

Deel deze pagina

Pagina 1 van 1 - 6 Resultaten

Dit weekend bereikte de Jaarrond Tuintelling een heuse mijlpaal. Het prachtige aantal van 250.000 tellingen werd gehaald en dat in nog geen vijf jaar tijd! Door de jaren heen hebben meer dan 16.000 tellers ruim 5200 verschillende..

Lees verder 23 juli 2019   4 mnd oud

Welke vlinders zie je in jouw tuin? Als je erop gaat letten, zie je steeds meer en kun je de vlinders herkennen en een naam geven. De Jaarrond Tuintelling organiseert, samen met De Vlinderstichting en de KNNV op verschillende..

Lees verder 9 juni 2019   5 mnd oud

In de winter, als je flink voert, is je tuin een groot vogelfeest. En je herkent de merel en de spreeuw prima. Maar soms komen er ook hele andere vogels in je tuin, die je er nog nooit eerder hebt gezien. Wil je weten wat er in je..

Lees verder 20 december 2018   11 mnd oud

Met de Jaarrond Tuintelling worden nu ruim een jaar waarnemingen verzameld van wilde dieren en planten in de Nederlandse tuinen. En met succes, want inmiddels geven ruim 7000 tellers regelmatig waarnemingen door. Ook zoogdieren..

Lees verder 23 september 2016   3 jaar oud

Het najaar is de tijd van de spinnen. Nu de nachten koelen en dauw zich afzet op hun webben, valt pas op hoeveel er in onze tuinen zitten. Maar hoe gaat het eigenlijk met de spinnen in Nederland? Op 10 en 11 september is de..

Lees verder 9 september 2016   3 jaar oud

Afgelopen week deden Eric en Frauke, fervent tuintellers uit het Drentse de Wijk, melding van twee Kramsvogels op de website Tuintelling.nl van het project Jaarrond Tuintelling. De alarmbellen gingen direct rinkelen. Op de..

Lees verder 10 augustus 2016   3 jaar oud