Natuurberichten

Pagina 1096 van 1535 - 15347 Resultaten

In Nederland zijn er meer dan 2000 soorten nachtvlinders, dagvlinders maar 50. Als je nachtvlinders wilt zien zul je daar wat voor moeten doen. Als je ’s avonds met een zaklamp bloeiende planten afgaat heb je kans op heel wat..

Kalkgrasland in volle bloei, Bemelerberg 2005

Het blijkt zeer goed mogelijk om soortenrijke kalkgraslanden in Limburg uit te breiden. Door de voedselrijke bodemlaag van voormalige landbouwgrond af te plaggen en er maaisel van goed ontwikkelde graslanden op te brengen,..

Lees verder 21 juni 2013   10 jaar oud

2013 zal niet geboekstaafd staan als het beste vlinderjaar. Integendeel zelfs. De aantallen dagvlinders zijn over het algemeen erg laag. Wat nachtvlinders betreft, duwde de warmte van de afgelopen dagen voor het eerst dit jaar de..

geelbuikvuurpad

Op 19 juni is de geelbuikvuurpad teruggekeerd in de natuur in Wolfhaag bij Vaals. ARK Natuurontwikkeling en Bureau Natuurbalans hebben die dag enkele honderden geelbuikvuurpaddenlarven de vrijheid gegeven. De geelbuikvuurpad is in..

Lees verder 21 juni 2013   10 jaar oud

De zomertortel is een schaarse vogel geworden in Nederland. De eerste, voorlopige kaart van de nieuwe vogelatlas laat zien dat de soort enorm achteruit is gegaan. Sinds de jaren 60 zelfs met 95 procent...

Lees verder 21 juni 2013   10 jaar oud
Laarzen zijn handig als je de waterkant inventariseert.

In het weekend van 22 en 23 juni 2013 organiseert FLORON in heel Nederland excursies naar gebieden op de grens van land en water. Maak kennis met misschien wel de meest karakteristieke planten van Nederland. Met deze excursies..