Natuurberichten

Pagina 12 van 1012 - 10119 Resultaten

De eerste zwermen spreeuwen en bloeiende kwelders...

Lees verder 14 juli 2020   1 maand oud

CARMABI op Curaçao heeft zijn jaarlijkse voorspelkalender vrijgegeven die voorspelt wanneer het paaien (afgifte van eieren en sperma in het water) van koralen in de Zuid-Caraïben plaatsvindt. Deze kalender speelt een belangrijke..

Lees verder 13 juli 2020   1 maand oud

Samen met gemeenten en waterschappen heeft de provincie Noord-Brabant een regeling om landschapsbeheer door particuliere grondeigenaren te stimuleren. Grondeigenaren kunnen een vergoeding krijgen voor aanleg en beheer van..

Lees verder 13 juli 2020   1 maand oud

Het vervangen van perken met uitheemse struiken in steden en dorpen door inheems bloemrijk grasland zorgt voor veel meer insecten en biodiversiteit, en blijkt ook nog veel goedkoper te zijn in het onderhoud. Dit blijkt uit een..

Lees verder 13 juli 2020   1 maand oud

Vliegende mieren, vliegende mussen...

Lees verder 13 juli 2020   1 maand oud

De gemeenten Weststellingwerf en Westerveld introduceren een innovatieve methode om natuurlijke vijanden van de eikenprocessierups te stimuleren. Afvalcontainers vol met eikenprocessierupsnesten worden in speciale kisten in..

Lees verder 12 juli 2020   1 maand oud

Mooie voorbeeldtuinen aanleggen midden in de stad, om zo inwoners van Overijssel te inspireren zelf vaker aan de slag te gaan in de tuin. Het is één van de projecten die Natuur voor Elkaar de komende tijd gaat opzetten, want er is..

Lees verder 12 juli 2020   1 maand oud

Jongen van de zwartkopmeeuw vliegen uit en het prachtrozenkransje bloeit...

Lees verder 12 juli 2020   1 maand oud

Om de kennis over de Nederlandse biodiversiteit te vergroten is een nationale aanpak van het wetenschappelijk onderzoek nodig. Om dat mogelijk te maken starten Naturalis, NIOO-KNAW, NIOZ-NWO en Westerdijk Fungal Biodiversity..

Lees verder 11 juli 2020   1 maand oud

Jongen van de tafeleend vliegen uit, spaanse vlag vliegt in Zuid-Limburg...

Lees verder 11 juli 2020   1 maand oud