Natuurberichten

Uitgever: HAS Hogeschool

Deel deze pagina

Pagina 1 van 1 - 4 Resultaten

Er komen steeds meer mogelijkheden om met kunstmatige intelligentie en het detecteren van DNA in de omgeving de aanwezigheid van dieren vast te stellen zonder dat je ze hoeft te vangen. Daarmee kun je bijvoorbeeld veel sneller..

Lees verder 9 juli 2019   1 week oud

Dood hout zorgt voor de huisvesting van een groot aantal soorten insecten. Bij dood hout denkt men vaak aan bosgebieden, maar ook in de stad staan veel bomen. En óók in de stad kan dood hout ingezet worden voor de biodiversiteit...

Lees verder 26 maart 2019   3 mnd oud

De exotische mier mediterraan draaigatje is pas sinds kort bekend uit ons land, maar is nu al op verschillende plaatsen opgedoken. De soort is dus sterk invasief. De plaatselijke soorten worden weggeconcurreerd en bovendien wordt..

Lees verder 23 september 2017   1 jaar oud

Studenten van de HAS Hogeschool onderzochten afgelopen zomer de Esperloop in Brabant op het voorkomen van de gewone bronlibel. Ondanks haar naam is de ‘gewone bronlibel’ helemaal niet zo gewoon. Het is namelijk de grootste libel..

Lees verder 15 oktober 2016   2 jaar oud