Natuurberichten

Uitgever: Naturalis Biodiversity Center

Naturalis Biodiversity Center is een internationaal opererend onderzoekscentrum. De ruim 120 onderzoekers en 200 gastonderzoekers die aan Naturalis verbonden zijn, houden zich bezig met het beschrijven, begrijpen en verklaren van biodiversiteit en geodiversiteit. Aan de basis van het onderzoek ligt de in twee eeuwen opgebouwde nationale collectie van 42 miljoen planten, dieren, fossielen en gesteenten.

In het verleden zijn verschillende 'blauwbokken' in musea overhaast per ongeluk bestempeld als dé blauwbokken. Door DNA-analyse in nu bekend dat er maar vier van de tien exemplaren echt zijn, waaronder het exemplaar van Naturalis..

Lees verder 27 januari 2021   3 jaar oud
Mycale (Kerasemna) humilis (Thiele, 1903) comb.nov.

Ruim tweehonderd pagina’s beschrijven de Mycale, een sponzengeslacht gekenmerkt door hun skeletnaalden. De monografie is grotendeels opgezet door Naturalis sponzenexpert Rob van Soest, en speciaal opgedragen aan mede-onderzoeker..