Natuurberichten

Pagina 1 van 1039 - 10389 Resultaten

De afgelopen jaren heeft de Paddenstoelenstudiegroep Limburg bijzondere en voor Nederland nieuwe soorten staalsteeltjes aangetroffen in een kalkrijk grasland in Nijswiller-Noord. De meest bijzondere vondst heeft de voorlopige..

Lees verder 28 oktober 2020   1 uur oud

De opdracht was helder; ontwikkel een visie over hoe je het platteland integraal kunt inrichten en duurzaam kunt veranderen. Daarbij moeten alle aspecten een plek hebben en elkaar kunnen versterken. Landschap, biodiversiteit,..

Lees verder 28 oktober 2020   6 uur oud

Huismus blijft in Nederland; herfstspinner vliegt...

Lees verder 28 oktober 2020   6 uur oud

Natuurherstel in de grote rivieren begint na ongeveer vijftien jaar zijn effectiviteit te verliezen. Dat blijkt uit onderzoek van Wageningen University & Research (WUR) in samenwerking met Rijkswaterstaat naar de soortenrijkdom en..

Lees verder 27 oktober 2020   23 uur oud

Tussen 14 en 17 oktober kreeg Nederland bezoek van tienduizenden buizerds op trek naar het zuiden. Hierbij braken ze meerdere records en lieten de vogels ook wat vreemde capriolen zien. On-Nederlandse taferelen bijna. Waar kwamen..

Lees verder 27 oktober 2020   1 dag oud

Papegaaitje vliegt, waterral trekt door Nederland...

Lees verder 27 oktober 2020   1 dag oud

Op de streekboerderij in Slabroek, Uden, worden de principes van agroforestry in de praktijk toegepast. Boer-in-Natuur ontwikkelt er een gevarieerd voedsellandschap van 22 hectare groot. Het bedrijf produceert noten, bessen,..

Lees verder 26 oktober 2020   1 dag oud

Het herstel in natuurgebieden zet door en de groei van het Natuurnetwerk Nederland is vergelijkbaar met voorgaande jaren. Hoewel de inspanningen zichtbaar effect hebben, gaat het nog niet goed genoeg met de algemene..

Lees verder 26 oktober 2020   2 dgn oud

De Vlinderstichting krijgt de laatste weken weer veel waarnemingen binnen van de doodshoofdvlinder. Deze grote indrukwekkende nachtvlinder, die bijennesten binnendringt op zoek naar honing, is zeldzaam in Nederland. Het is een..

Lees verder 26 oktober 2020   2 dgn oud

Doodshoofdvlinders en kramsvogels te zien...