Natuurberichten

Pagina 10 van 883 - 8822 Resultaten

De provincie Zuid-Holland gaat samen met agrariërs, natuurorganisaties en vrijwilligers zorgen voor extra leefruimte voor akker- en weidevogels zoals de grutto en de kievit. De laatste jaren daalden de aantallen weide- en..

Lees verder 14 maart 2019   1 maand oud

Sint Maarten is het eerste Nederlands Caribische eiland waar de nieuwe koraalziekte ‘Stony Coral Tissue Loss Disease’ is ontdekt. Tussen de 50 en 90 procent van Sint Maartens steenkoralen is ofwel geïnfecteerd of reeds..

Lees verder 14 maart 2019   1 maand oud

Met het eerste lenteweekend achter de rug krijgt ook de gewone grootoorvleermuis kriebels in zijn buik. De eerste baltsroepen van deze soort zijn dit jaar alweer gehoord. Hiermee proberen mannetjesvleermuizen vrouwtjes te lokken,..

Lees verder 14 maart 2019   1 maand oud

Zeegebied de Bruine Bank is van levensbelang voor zeevogels als alk en zeekoet. In juni 2018 diende Vogelbescherming Nederland een officieel verzoek in bij de Minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit om de Bruine Bank aan..

Lees verder 13 maart 2019   1 maand oud

Onderzoekers hebben de trend van libellen in tien Europese regio’s onderzocht. Hieruit blijkt dat de libellen in die regio’s samen licht vooruitgaan. De onderzoekers vonden, zoals verwacht mag worden, dat warmteminnende soorten in..

Lees verder 13 maart 2019   1 maand oud

Al 380 mensen en organisaties steunen het idee om via Nature Today Go toegang te bieden tot de schat aan lokale natuurinformatie overal in Nederland. Samen hebben ze al 22 duizend euro gedoneerd! Wat is toegang tot lokale..

Lees verder 13 maart 2019   1 maand oud

Een groot deel van 2018 was uitzonderlijk heet en droog. Of dit voor reptielen goed of slecht uitpakt, moet nog blijken, maar RAVON ontving er veel vragen over. Het is nog te vroeg om harde uitspraken te doen over effecten, maar..

Lees verder 13 maart 2019   1 maand oud

Uit een beoordeling van diverse eipakketjes van de eikenprocessierups blijkt dat de rupsen in goede conditie verkeren. Aangezien het aantal eikenprocessievlinders in 2018 drie keer zo hoog lag als het jaar ervoor is de kans groot..

Lees verder 12 maart 2019   1 maand oud

Met de stijgende temperaturen schieten ook de voorjaarsbloeiers weer uit de grond. Welke planten kun je nu tegenkomen en waarom bloeien ze uitgerekend nu?..

Lees verder 12 maart 2019   1 maand oud

In Noord-Brabant leveren vrijwilligers een belangrijke bijdrage aan het beheer, het behoud en de beleving van natuur en landschap. Door hun actieve betrokkenheid dragen vrijwilligers bij aan de realisatie van natuurbeleidsdoelen..

Lees verder 11 maart 2019   1 maand oud