Nature Today

Natuurberichten

Pagina 1 van 1 - 5 Resultaten

Nederlandse onderzoekers hebben ontdekt dat de aan de bekende aardappelziekte verwante waterschimmels, Phytophthora gemini en Halophytophthora sp. Zostera, de zaadkieming van zeegras belemmeren. De aanwezigheid van deze..

Lees verder 24 augustus 2016   1 jaar oud

Mossels zijn bekende en belangrijke bewoners van de diepere getijdenplaten en geulen in de Nederlandse kustwateren. In de VS zoeken de mossels het graag hogerop en groeien ze tussen de planten. Onderzoek laat nu zien dat ze daar..

Lees verder 18 augustus 2016   1 jaar oud

Biobouwers zoals zeegras, slijkgras en mosselen blijken veel belangrijker voor de biodiversiteit in kustgebieden dan tot nu toe gedacht. Nieuw internationaal onderzoek geleid door Nederlanders laat zien dat de biobouwers een..

Lees verder 31 maart 2016   1 jaar oud

Zeegrasvelden die cruciaal zijn voor de biodiversiteit en kustbescherming worden op een onverwachte manier bedreigd door klimaatverandering. Tijdens droogte en hittegolven stopt zeegras met het leveren van zuurstof aan..

Lees verder 10 maart 2016   1 jaar oud

De vraag waarom waterdieren sterven als de watertemperatuur stijgt, leek tot nu toe onoplosbaar. Gaan ze dood omdat ze te weinig zuurstof kunnen opnemen, of nemen ze te weinig zuurstof op omdat ze om andere redenen doodgaan?..

Lees verder 7 maart 2016   1 jaar oud